Media społecznościowe – czy to się opłaca?
Współczesność rządzi się kilkoma prawami. Aby zapewnić sukces swojego biznesu należy dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych Klientów. Okazuje się, że sama strona WWW nie wystarcza. Szczególnie wtedy, gdy biznes dopiero startuje i nasza marka nie jest rozpoznawalna.
Potężną siłę napędową stanowią w tym wypadku media społecznościowe. Nazwa bardzo ogólna.
Co się pod nią kryje?
Przede wszystkim rzecz dotyczy portali internetowych, takich jak: Facebook, Twitter czy Instagram. Wszystkie oferują bardzo szeroki zasięg publikowanych postów. Dzięki jednemu kliknięciu, nasza strona internetowa „wychodzi do ludzi”.
Media społecznościowe nie ograniczają swej oferty wyłącznie do wglądu w posty. Ich największą zaletą jest fakt, iż wprowadzają dialog między użytkownikami. Aktywna dyskusja, wytworzona pod postem dodanym na fanpage automatycznie zwiększa zainteresowanie całą ofertą naszej strony internetowej. Najprościej ujmując: mówi się o nas/naszych usługach. W celu utrzymania wysokiej aktywności internautów, konieczne jest zamieszczanie postów w sposób regularny.
Niezaprzeczalnym atutem stało się tworzenie sieci relacji ze stronami WWW o podobnej tematyce. Daje to dwa duże profity: możliwość śledzenia i reagowania na nowości w branży oraz monitorowanie oferty konkurencji. Ponadto na profilu, którego obserwujemy, pojawia się informacja o zaistnieniu takiej interakcji. Już ten fakt może zwiększyć ruch na naszej stronie internetowej, gdyż nowy podmiot dowiaduje się o jej istnieniu. Jeśli dodawane przez nas wpisy okażą się dla niego wartościowe, może powiadomić o tym swoich fanów – sieć naszych odbiorców znów się rozrasta. Internauci mogą przetwarzać podawaną przez nas informację np. dzięki opcji: „udostępnij”(Facebook) czy „retweet” (Twitter).
To jednak nie koniec!
Serwisy społecznościowe umożliwiają tworzenie potężnej bazy informacji na dany temat, do której użytkownicy mają powszechny i nielimitowany dostęp. Jako fanpage zdobywamy wgląd w aktualne preferencje naszej grupy docelowej. Taka wiedza ułatwia dostosowywanie oferty do rzeczywistych potrzeb rynku oraz modernizację strategii marketingowej. Należy pamiętać, że każdy nowy użytkownik może zostać naszym potencjalnym partnerem lub klientem.
Social Media cechuje szybkość. Mamy tu do czynienia z krótkimi wiadomościami, które są przekazywane w czasie rzeczywistym. Błyskawicznie uzyskujemy odpowiedzi na zadane pytania oraz głosy w rozpoczętej dyskusji. Szybki feedback realnie ukierunkowuje działania naszej firmy. Umożliwia też nieustanne dostosowywanie strony www, do zmieniających się gustów odbiorców.