Media społecznościowe – czy to się opłaca?

Media społecznościowe – czy to się opłaca?

Współczesność rządzi się kilkoma prawami. Aby zapewnić sukces swojego biznesu należy dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych Klientów. Okazuje się, że sama strona WWW nie wystarcza. Szczególnie wtedy, gdy biznes dopiero startuje i nasza marka nie jest rozpoznawalna. Potężną siłę napędową stanowią w tym wypadku media społecznościowe. Nazwa bardzo ogólna.

Co się pod nią kryje?

Przede wszystkim rzecz dotyczy portali internetowych, takich jak: Facebook, Twitter czy Instagram. Wszystkie oferują bardzo szeroki zasięg publikowanych postów. Dzięki jednemu kliknięciu, nasza strona internetowa „wychodzi do ludzi”.

Media społecznościowe nie ograniczają swej oferty wyłącznie do wglądu w posty. Ich największą zaletą jest fakt, iż wprowadzają dialog między użytkownikami. Aktywna dyskusja, wytworzona pod postem dodanym na  fanpage automatycznie zwiększa zainteresowanie całą ofertą naszej strony internetowej. Najprościej ujmując: mówi się o nas/naszych usługach. W celu utrzymania wysokiej aktywności internautów, konieczne jest zamieszczanie postów w sposób regularny.

Strony www - social

Niezaprzeczalnym atutem stało się tworzenie sieci relacji ze stronami WWW o podobnej tematyce. Daje to dwa duże profity: możliwość śledzenia i reagowania na nowości w branży oraz monitorowanie oferty konkurencji.  Ponadto  na profilu, którego obserwujemy, pojawia się informacja o zaistnieniu takiej interakcji. Już ten fakt może zwiększyć ruch na naszej stronie internetowej, gdyż nowy podmiot dowiaduje się o jej istnieniu. Jeśli dodawane przez nas wpisy okażą się dla niego wartościowe, może powiadomić o tym swoich fanów – sieć naszych odbiorców znów się rozrasta. Internauci mogą przetwarzać podawaną przez nas informację np. dzięki opcji: „udostępnij”(Facebook) czy „retweet” (Twitter).

To jednak nie koniec!

Serwisy społecznościowe umożliwiają tworzenie potężnej bazy informacji na dany temat, do której użytkownicy mają powszechny i nielimitowany dostęp. Jako fanpage zdobywamy wgląd w aktualne preferencje naszej grupy docelowej. Taka wiedza ułatwia dostosowywanie oferty do rzeczywistych potrzeb rynku oraz modernizację strategii marketingowej.  Należy pamiętać, że każdy nowy użytkownik może zostać naszym potencjalnym partnerem lub klientem.

Social Media cechuje szybkość. Mamy tu do czynienia z krótkimi wiadomościami, które są przekazywane w czasie rzeczywistym. Błyskawicznie uzyskujemy odpowiedzi na zadane pytania oraz głosy w rozpoczętej dyskusji. Szybki feedback realnie ukierunkowuje działania naszej firmy. Umożliwia też nieustanne dostosowywanie strony www, do zmieniających się gustów odbiorców.

Umiejętna kampania, prowadzona w mediach społecznościowych, daje ogromne profity!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Światowy Dzień Konsumenta – najczęstsze błędy sklepów internetowych, które naruszają prawa konsumentów

    15 marca obchodzimy Światowy Dzień Konsumenta – święto, które przypomina nam, że jako klienci mamy prawa, a firmy zobowiązane są do ich przestrzegania. W dobie e-commerce coraz więcej transakcji odbywa się online, co niestety sprzyja pewnym nadużyciom. Jakie błędy najczęściej popełniają sklepy internetowe, naruszając prawa konsumentów? 1. Brak jasnych informacji o sprzedawcy Zgodnie z polskim prawem i dyrektywami unijnymi każdy sklep internetowy powinien podawać […]

    CZYTAJ DALEJ

    Dzień Kobiet w biznesie – jak skutecznie przyciągnąć i zaangażować klientki?

    Dzień Kobiet to znacznie więcej niż tylko kwiaty i czekoladki. To moment, w którym marki mogą nawiązać głębszą więź z klientkami, podkreślając ich siłę, aspiracje i wyjątkowość. Ale czy standardowy rabat wystarczy, aby wyróżnić się w tym dniu? Zdecydowanie nie! Kluczem do sukcesu jest emocjonalne zaangażowanie i oferowanie czegoś więcej niż tylko promocji.  Nie sprzedawaj – twórz wyjątkowe doświadczenia Tradycyjne podejście do Dnia Kobiet opiera się na rabatach i promocjach, ale czy to naprawdę buduje relacje? […]