Marketing internetowy, czyli jak efektywnie dotrzeć do innych

Marketing internetowy, czyli jak efektywnie dotrzeć do innych

Marketing internetowy… czyli właściwie co?

 

Efektywny marketing internetowy jest dziś najbardziej pożądaną formą pozyskiwania klientów. Ustawiczna ekspansja sieci sprawia, iż zyskała ona już swoisty status quo dzięki szerokiemu gronu użytkowników, którzy regularnie zagłębiają się w wirtualny świat. Sprawia to, iż każdy komentujący lub lajkujący ciekawe  treści w kanałach społecznościowych może zostać również zainteresowaną proponowaną przez nas tematyką. Brzmi łatwo, wbrew pozorom lecz takie nie jest. Główną przyczyną tego, że nasze wypieszczone zdania mogą nie spotkać się z powszechnym poklaskiem jest nawał informacji. Wobec tego ważnym jest, by w erze hiperkonkurencji dysponować odpowiednią siłą przebicia.

Marketing internetowy i jego składowe

Powszechnie przyjęło się, że e-marketing obejmuje zespół działań umożliwiający pozyskanie klienta dzięki wdrażanej wcześniejszej strategii zaangażowania. Oscyluje ona wokół wizerunku przedsiębiorstwa, który usilnie staramy się wypromować tak, by wzbudzał emocje – najczęściej pozytywne, gdyż z takimi chcemy być identyfikowani. Strategia ta oczywiście powinna być długofalowa, wtedy dopiero poszczycić może się niesamowitymi wynikami. Skupmy się jednak na ten moment na tych formach, które jako pierwsze docierają do odbiorców.

Komponenty e-marketingu

Najbardziej popularnym na ten moment rodzajem jest chyba reklama banerowa. Określić ją można jako wykorzystanie kreacji graficznej statycznej lub dynamicznej (czyli np. gifu), które po kliknięciu przekierowują na stronę www reklamodawcy. Ważne jest odpowiednia forma wizualna wzmocniona intensywnym przekazem słownym. Jej zaletą jest fakt, iż może zostać umieszczona w niemal dowolnej części strony.
Efektywną formą e-marketingu zdają się również popularne ostatnio programy parnterskie. W skrócie polega on na promocji produktów i usług przez osoby trzecie, które są nagradzane za uzyskane przez interakcje ich znajomych z witryną reklamodawcy. Opcje takie udostępnia m.in. Facebook. Jest to więc świetna opcja, którą wykorzystywać możemy z poziomu kanałów społecznościowych.
Wspomnijmy również o innej, angażującej formie reklamy, czyli o pey per click, w której najistotniejsze jest samo kliknięcie w baner lub link, nie zaś za wyswietlenie. Podkreślić jednak należy, że forma ta bywa dla odbiorcy mocno nieraz frustrująca.
Waszym zdaniem marketing w sieci ma potencjał? A może chcielibyście go uwolnić? Zapraszamy!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.