Jakie są przyczyny braku konwersji w sklepie internetowym? cz. II
W poprzedniej części omówiliśmy, czy m jest konwersja i jakie są jej cele w sklepie internetowym. W części II przybliżymy kolejne zaniechania, które mogą blokować sprzedaż internetową.
Problemy z realizacją zamówienia
Czasami po jakieś aktualizacji witryny może nie działać koszyk lub realizacja zamówienia. Wtedy konwersja spadnie całkowicie. Jeśli tego sami nie zauważymy, zrobi to w końcu któryś z klientów, ale w międzyczasie możesz stracić ich setki. Wobec tego właściciele w branży e-commerce powinni zawsze sprawdzać poprawne działanie strony, każda z funkcji wyświetlać się powinna prawidłowo.
Nieczytelna strona
Koniecznie zadbaj o estetyczny, przemyślany wygląd szablonu i całej oprawy graficznej, czcionek czy rozmieszczenia ofert, a nawet formularza zapytań, adresu siedziby. W sklepie, w którym dokonuje się zakupów online wszystko powinno być czytelne, jak też łatwe do poruszania się. Ponadto sprawdzaj, czy klient nie ma problemu ze znalezieniem produktu, którego szuka. Najważniejsze, żeby ścieżka zakupowa była prosta, a zarazem krótka. Optymalnie proces zakupowy powinien być podzielony na maksymalnie 4 kroki: koszyk, dane, podsumowanie zamówienia, potwierdzenie (płatność).
Nieresponsywny design pod urządzenia mobilne
Z roku na rok wzrasta udział tabletów i telefonów w zakupach e-commerce. Trzeba zatem korzystać z rozwiązań, które dostosują naszą stronę do tych urządzeń, czy nawet zaprojektować całkowicie witryną pod usługi mobilne. Jeśli strona będzie się źle wyświetlać mobilnie, a zarazem będzie nieintuicyjna może to spowodować, że klient zniechęci się do zakupu. Stwórz stronę responsywną!
Złe opinie o sklepie internetowym
Zadbaj o dobre opinie zarówno w sklepie, jak i w wizytówce Google Moja Firma. Wielu użytkowników przed zakupem sprawdza opinie o marce, zwłaszcza jeśli jej nie znają. Złe notowania lub ich brak mogą spowodować, że nie zakupią oni danego produktu. Co może pomóc w pozyskaniu pozytywnych opinii? Na początku swojej przygody z handlem w Internecie warto stworzyć kody rabatowe lub promocje na otwarcie swojego sklepu internetowego. Następnie starać się działać sprawnie i starać się spełnić wszystkie oczekiwania klientów.
Optymalizacja konwersji – co to i na czym polega?
Jest to podejmowanie uzasadnionych działań, których celem jest lepsze dopasowanie oferty do oczekiwań, potrzeb, oraz wymogów klientów jak i samego rynku. Ma to za zadanie zwiększyć zainteresowanie marką i skłonić użytkowników do skorzystania z niej. Taka ciągła optymalizacja wydaje się być kluczowa w kontekście odniesienia sukcesu. Miejmy przy tym na uwadze, że zarówno rynek, jak i konsumenci są zmienni, warto nadążać za tymi trendami.
Optymalizacja to nieustanna praca oraz bieżący monitoring efektów działań. W tym celu należy tworzyć różne raporty z efektywności działań, np. w cyklu tygodniowym. Ważną zasadą jest tutaj bycie na bieżąco, tak by móc odpowiednio reagować na wzrosty lub spadki efektywności któregoś z kanałów.
Konwersja – trzeba o nią zadbać
Jak widać przyczyn braku konwersji w sklepie internetowym w Rzeszowie może być wiele. Trzeba takie błędy jak najszybciej, ale i jak najwcześniej wykryć oraz skutecznie wyeliminować. Wpływa to na zwiększenie liczbę zamówień. Na pewno warto przy tym także zainwestować w reklamę internetową, żeby nie zostać w tyle za konkurencją, a w dalszej perspektywie dostosować się do nowych trendów korzystania z zalet reklam online.