Jaki skrypt sklepu internetowego wybrać?

Jaki skrypt sklepu internetowego wybrać?

Sklepy internetowe działają na podstawie oprogramowania dedykowanego, rozwiązania w chmurze (model SaaS), lub darmowego skryptu sklepu internetowego typu Open Source, który można modyfikować. Poniżej wzięliśmy na tapet trzy najpopularniejsze skrypty, za pomocą których możesz stworzyć i prowadzić sklep internetowy.

PrestaShop

PrestaShop to jeden z najpopularniejszych dostępnych skryptów sklepów internetowych. Zawiera on wiele szablonów, jest bardzo prosty w obsłudze. Ponadto możliwości sklepu możesz stale poszerzać dzięki dedykowanym modułom, które pozwalają choćby dodawać nowe formy płatności, narzędzia ułatwiające poruszanie się po sklepie a nawet system zniżek i zarządzanie dostawami. Co więcej, obsługuje newsletter, a także kanały RSS. Oferuje również możliwość wystawiania faktur. Warto zaznaczyć też, ze pomaga w osiągnieciu wysokich rankingów SEO.

Panel administracyjny jest niezwykle intuicyjny, a funkcje można stale rozbudowywać o dodatkowe moduły, które niestety bywają płatne. Należy pamiętać, że PrestaShop nie jest aż tak skalowalnym skryptem i możliwości rozwoju sklepu na tej platformie są ograniczone, dlatego jest on polecany szczególnie dla małych i średnich sklepów internetowych.

Magento

Magento również przoduje wśród skryptów sklepu internetowego. Do jego licznych zalet należą m.in. wysoka elastyczność oraz możliwości rozbudowy i rozwoju sklepu, które są tam praktycznie nielimitowane. Jeśli planujesz średni lub duży sklep internetowy, albo dopiero zaczynasz, ale stawiasz na szybki rozwój – ten skrypt jest dla Ciebie. Panel administracyjny do zarządzania sklepem internetowym jest przejrzysty. Dodatkowo można z niego obsługiwać kilka sklepów internetowych jednocześnie.

Główne funkcje Magento to między innymi:

  • Rozbudowane analizy i raporty,
  • Różne opcje dostawy oraz systemy płatności,
  • Konta dla klientów,
  • Obsługa klienta,
  • Narzędzia promocyjne i marketingowe.

Inne zalety tego skryptu to możliwość korzystania z wielu walut i języków, sprzedaż produktów cyfrowych, przydzielanie różnych cen dla różnych grup klientów, nadawanie różnych uprawnień dla administratorów, śledzenie porzuconych koszyków czy elastyczny mechanizm kuponów rabatowych. Magento, inaczej niż platformy SaaS, umożliwia przejęcie pełnej kontroli nad sklepem internetowym, jest też bardzo rozbudowany – codziennie powstają nowe moduły, dzięki którym można dodawać funkcjonalności – mapę strony, zoptymalizowane adresy URL, meta tagi dla produktów i kategorii czy inne treści. Skrypt ma też niedoskonałości. Wielość funkcji sprawia, że potrzebuje on odpowiednich parametrów serwera, a do stworzenia sklepu wymagana jest rozległa wiedza.

WordPress

WordPress to bardzo popularny CMS (System zarządzania treścią). Ponad 40% stron internetowych opiera się na nim. Elastyczność, ogromna liczba motywów, a także łatwa i intuicyjna obsługa, to zaledwie część korzyści płynących z WordPressa. Wtyczka WooCommerce umożliwia stworzenie estetycznego i intuicyjnego sklepu internetowego.

Oto podsumowanie zalet wtyczki WordPressa – WooCommerce:

  • Pobrana już ponad 5 mln razy, a jej ocena użytkowników to 4,5/5;
  • Podstawowa wersja jest darmowa, zatem odpowiednia nawet dla osób dopiero rozpoczynających przygodę z własną działalnością e-commerce;
  • Przeznaczona dla wszystkich branż – pozwala na dodanie nieograniczonej liczby produktów.
  • Ma dostępne gotowe motywy, umożliwiające dopasowanie wyglądu sklepu internetowego do asortymentu i typu działalności. Możliwe jest też stworzenie własnych, spersonalizowanych motywów bez umiejętności programowania.
  • Oferuje dodawanie podstron, zawierających opisy, zdjęcia czy filmy dotyczące produktów;
  • Pozwala na rejestrowanie zakupów, tworzenie i aktualizowanie bazy nabywców i wysyłanie potwierdzenia transakcji na e-mail;
  • Daje możliwość aktualizacji cen oraz generowania kuponów promocyjnych i  faktur;
  • Zapewnia intuicyjną obsługę sklepu internetowego;
  • Częste aktualizacje WooCommerce zapewniają zoptymalizowany sklep, wyróżniający się szybkim ładowaniem, wysoką pozycja w rankingach SEO i UX oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa;
  • Ma niskie wymagania dla serwera.

Sklep internetowy na WordPress w Agencji Interaktywnej Testin

Agencji Interaktywnej Testin pracuje zespół specjalistów. To właśnie oni  profesjonalnie i z zaangażowaniem, charakterystycznym dla wielu zrealizowanych już projektów, wykonają dla Ciebie własny, w pełni intuicyjny i funkcjonalny sklep internetowy, oparty o WordPressa.

Zaufaj nam już dziś i odbierz swoje korzyści!

ZOBACZ TAKŻE