Jak zoptymalizować wideo na YouTube – wskazówki
YouTube to druga największa wyszukiwarka na świecie. Dlatego nie można lekceważyć jej znaczenia, skoro każdego dnia miliony użytkowników odwiedzają ten kanał social mediów. Co zrobić, żeby Twoje filmy zyskały większą popularność? Jak zoptymalizować wideo, aby wyniki oglądalności poszybowały w górę? Oto kilka wskazówek.
Dlaczego warto podnieść jakość materiałów wideo?
Dla niektórych zapytań Google lubi pokazywać filmiki YouTube w pierwszych wynikach wyszukiwania, spychając pozostałe dużo niżej. Faworyzuje szczególnie te zapytania, które zaczynają się od “jak”, tutoriale lub różnego rodzaju recenzje. Wysoka pozycja naszych filmików w wynikach wyszukiwania, zarówno w wyszukiwarce Google jak i YouTube, znacząco zwiększa liczbę odsłon. Ma to bezpośredni wpływ na wzrost jakości odnośnika zamieszczonego w opisie filmu, co z kolei przekłada się na zwiększenie ruchu na stronie. potencjał drzemiący w YouTube jest często niedoceniany przez firmy, które prowadzą swój kanał na zasadzie “bo każda firma ma”. Tymczasem wystarczy kilka prostych zmian, aby podnieść zaufanie naszego kanału w oczach użytkowników oraz robotów wyszukiwarek. Pozwoli to zdobyć kolejnych nowych i zaangażowanych widzów.
Po pierwsze – tradycyjne pozycjonowanie SEO
- Stwórz tytuł – ekscytujący, ale zgodny z prawdą! Nikt nie lubi rozczarowań, więc nie obiecuj odbiorcom rzeczy, których nie dostaną po obejrzeniu filmiku. Tytuł jest pierwszą informacją, którą zobaczą widzowie. Jest to również wysoko oceniana informacja, jeśli chodzi o wyszukiwarki. Powinniśmy w nim uwzględnić istotne z naszego punktu widzenia słowa kluczowe, jednocześnie pokazując istotę filmu w sposób zwięzły i precyzyjny.
- Użyj opisu, który poinformuje odbiorców o treści filmu i będzie UNIKALNY! W opisie warto umieścić najważniejsze słowa kluczowe. Ważną rzeczą jest także umieszczenie CTA (Call To Action), które skłoni użytkownika do interakcji z Twoją marką. W opisie powinien być również zamieszczony link do strony/podstrony serwisu najlepiej pasującej do danego wideo. Nie zapomnij też zachęcić użytkowników do subskrybowania kanału.
- Mądrze używaj tagów!Powinny one zawierać frazy kluczowe, które użytkownik może wpisać w wyszukiwarkę, kiedy chce znaleźć Twój film. Należy również uwzględnić tagi z przymiotnikami, użytkownicy często bowiem wyszukują frazy typu: „ciekawe aplikacje na androida”, „śmieszne filmiki z kotami”. Maksymalna liczba to około 10 tagów, większa ilość może już wyglądać na spamowanie.Tagi powinny być precyzyjne – zawierać nazwę marki, produktu, osób, które występują w wideo. Dobrze byłoby, aby zawierały również pytania jak coś zrobić np. jak dodać film na YouTube (tagi opisowe) oraz tagi opisujące format wideo (ranking, wywiad, rozmowa). Warto również dodać nazwy (np. marki, produktu) bez polskich znaków, a trudne wyrazy zapisać ze słuchu lub z najczęściej pojawiającymi się w nich błędami.
Po drugie – wrażenia dla użytkowników – widzów
- Stwórz przyciągającą wzrok miniaturę! Twoje wideo powinno posiadać zaprojektowaną miniaturę. Grafika powinna na tyle rzucać się w oczy, aby odbiorca spośród kilkunastu różnych filmów wybrał właśnie Twój. jak to osiągnąć? Idealnym rozwiązaniem będzie umieszczenie na niej twarzy lub wyróżniających się kolorów czy fontu. Należy pamiętać o odpowiednio dużym rozmiarze czcionki, aby tekst był dobrze widoczny na urządzeniach mobilnych. Tekst musi być – przede wszystkim – kontekstowo powiązany z tematyką wideo. Nie zapomnij umieścić na grafice logo!
2. Zadbaj o ekran końcowy! Może on być zajawką innych filmów na Twoim kanale. Przypomnij widzom, że mogą zasubskrybować Twój kanał, aby być na bieżąco. Wykorzystaj tę okazję do utrzymania uwagi widza i skłoń go do interakcji. Każdy Twój film na YouTube powinien kończyć się podaniem nazwy Twojej firmy, adresu i numeru telefonu,
3. Dostosuj kanał do marki! Poza optymalizacją wideo na YouTube, możesz ulepszyć także cały kanał. Dodaj spersonalizowany awatar, a także cover photo. Powinno być ono dopasowane do różnych rozdzielczości (1546×423 px – obszar bezpieczny), zawierać hasło marki (jeśli istnieje), zachęcenie do subskrybowania oraz linki do social mediów. Zdjęcie w tle możesz zmieniać co sezon lub raz na rok.
Umieść w informacjach opis o tematyce treści Twojego kanału i częstotliwości publikacji nowych materiałów. Umieść tu też link do strony www, dane kontaktowe i linki do kanałów w social media.
Nie trać czasu – zleć prowadzenie Twojego kanału specjalistom!
Podane wyżej wskazówki mają na celu przedstawienie istoty działań w obrębie YouTube, które spowodują uzyskanie jak największej ilości subskrybentów. Działania wymagają systematyczności i poświęcenia im sporo czasu, którego tak brakuje wszystkim, a zwłaszcza osobom prowadzącym biznes. Dlatego warto powierzyć prowadzenie firmowego kanału na YouTube fachowcom. Testin.pl to firma, która w prowadzeniu social mediów posiada ogromne doświadczenie zbudowane na wieloletniej współpracy z ogromną rzeszą klientów. Dlatego, jeśli zależy Ci na wysokiej jakości Twoich kanałów w mediach społecznościowych, skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły.
Nie martw się o koszty – możesz więcej z PPWB!
Myślisz, że nie stać Cię na zlecenie działań promocyjnych specjalistycznej firmie? Mylisz się! Jeśli spełniasz kilka warunków (Twoja firma ma siedzibę na Podkarpaciu i działa min. 6 miesięcy) możesz starać się o refundację poniesionych kosztów aż do 90%! Szczegóły na stronie https://ibretestin.pl/o-ppwb/. Nie czekaj dłużej – wykorzystaj tę szansę już teraz i zostań najpopularniejszą marką w swojej branży.