Jak przyciągnąć klientów – Inbound Marketing cz. I

Jak przyciągnąć klientów – Inbound Marketing cz. I

Reklama od zawsze jest dźwignią handlu, to hasło powtarzają eksperci na całym świecie od dziesiątek lat. Jak więc zrobić taką reklamę, która sprawi, że klienci sami do Ciebie trafią? Klienci mogą sami do Ciebie pisać i dzwonić. Taką możliwość daje właśnie Inbound Marketing. Przekonaj się, czym jest i dlaczego jest skuteczny.

Co to jest inbound marketing?

Inbound marketing (inaczej marketing przychodzący) to strategia, która ma na celu prowadzenie działań, które skłonią klienta do samodzielnego nawiązania kontaktu z firmą. Jest ona odpowiedzią na tradycyjne metody promocji, które zalicza się do kręgu outbound marketingu. Marketing przychodzący ma kilka głównych założeń:

  • pierwsze to budowanie długotrwałych, wartościowych relacji z klientem – mają one owocować wieloma konwersjami;
  • po drugie ma kształtować i wzmacniać wizerunek firmy oraz zbudować emocjonalną więź z klientami;
  • ma prowadzić klienta przez proces sprzedażowy, w założeniu ma dostarczyć mu niezbędne informacje, a nie nakłaniać do zakupu;
  • po czwarte ma zbudować partnerską, dwukierunkową komunikację – firma powinna uważnie wsłuchać się w feedback i na niego reagować.

W ostatnich latach to najpopularniejsza forma promocji stosują ją tak samo duże jak i mniejsze firmy. Te strategie najlepiej wraża się w Internecie.

Różnice między inbound a outbound marketingiem

Zanim poznasz narzędzia, które wykorzystuje się w marketingu przychodzącym warto poznać różnice między tradycyjnymi formami reklamy a inbound marketingiem.

W outboung marketingu:

  • komunikaty mają perswazyjny charakter;
  • to typowe reklamy, które łatwo się identyfikuje;
  • często są nachalne, co daje efekt odwrotny do zamierzonego;
  • nie są precyzyjnie targetowane – docierają do przypadkowych odbiorców, przez co są mało efektywne.
  • nierzadko bywają kosztowne, dając przy tym mały zysk.

W inbound marketingu:

  • komunikacja ma charakter dwukierunkowy – nastawiona jest na interakcje;
  • jego celem jest budowanie relacji, a nie jednorazowa sprzedaż;
  • nie nakłania klienta do skorzystania z Twoich usług, stawia bardziej na doradztwo;
  • komunikaty mają być spersonalizowane, przez co docierają do odpowiednich odbiorców i dzięki temu mają lepszy odzew.

Co daje marketing przychodzący?

Inbound marketing nie jest przejściową modą. Te działania przynoszą konkretne i wymierne efekty w długo falowej perspektywie. Korzystając z narzędzi tego rodzaju marketingu, możesz wiele zyskać. Najważniejsze zyski to:

Własna baza danych potencjalnych klientów

Będzie to baza konsumentów o wysokim potencjale konwersyjnym, czyli takich, którzy będą bardziej skłonni do zakupu Twoich produktów. Co najważniejsze, baza klientów buduje się sama. Przez zapisy do newslettera zdobywasz pierwsze dane potencjalnych klientów.

Budowanie zaangażowania

Podczas podejmowania decyzji zakupowych, często zdarza się, że dwa produkty mają podobne cechy i cenę. Wtedy wybór dokonywany jest przez kierowanie się emocjami. Wybiera się markę, która lepiej się kojarzy. Przez nastawienie na interakcję z klientami zachęca się ich do samodzielnego podjęcia decyzji. Zaangażowanie buduje więź i jednocześnie większą szansę na ostateczny zakup.

Korzyści finansowe

Strategia inbound marketing przynosi długofalowe korzyści, w tym finansowe. Koszty wygenerowania leadu są niższe niż przy technikach outbound. Powodem jest znacznie bardziej precyzyjne ukierunkowana komunikacja. Dociera się do osób, które będą zainteresowane Twoją ofertą, co daje znacznie większe szanse na zakup.

Trafienie w potrzeby klientów

Korzystając z marketingu przychodzącego, koncentrujesz się na realnym rozwiązaniu problemów Twoich klientów. Twoje zadanie to dać im gotowe propozycje, które są dopasowane do ich potrzeb. Skoro proponujesz rozwiązanie ich problemów, możesz liczyć na większe zainteresowanie.

Co dalej?

drugiej części artykułu dowiesz się, jak zacząć korzystać z inbound marketing, jak zaangażować klientów, zbudować relację i jakie narzędzia wykorzystuje się w marketingu przychodzącym. Zapraszamy do dalszej lektury!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.