Jak działa Pinterest. Czy Twoja firma powinna tam być?
Pinterest został stworzony 2010 roku w Stanach Zjednoczonych. Polska wersja ukazała się 3 lata później i z czasem zyskała popularność. Nazwa pochodzi od połączenia dwóch słów „pin” – przypiąć oraz „interest” – zainteresowania. Jak działa Pinterest (wirtualna wyszukiwarka inspiracji, ale również nietypowe Social Media)?
Jak działa Pinterest?
Pinterest działa na zasadzie korkowej tablicy, do której przypina się interesujące nas grafiki. Portal jest darmowy, a zalogować może się każdy użytkownik. Istnieje możliwość założenia zarówno konta prywatnego, jak i firmowego. Głównym założeniem strony jest zbieranie interesujących filmów, gifów, obrazów oraz dzielenie się nimi z szerszą grupą odbiorców. Pinterest to baza pomysłów i inspiracji dla każdego. Gdy użytkownikowi spodoba się dany post zwany „pinem”, przypina go samodzielnie do stworzonej tablicy tematycznej. Nie wszystko wrzuca się do „jednego worka”, ponieważ twórcy, dbając o estetykę i porządek, stworzyli kategorie i podkategorie, do których można przyporządkować daną treść. Należy podkreślić, że Pinterest jest łatwy w obsłudze. Umożliwia zbieranie interesujących nas postów oraz inspiracji na własnej tablicy. Istnieje też opcja umożliwiająca wprowadzanie zmian, w czyichś zapiskach, co może być istotne dla firm.
Pinterest kontra inne giganty
Każdy serwis społecznościowy działa na innej zasadzie. Warto mieć taką wiedzę, ponieważ pomoże ona w podjęciu decyzji firmom, które wahają się nad założenia profilu na Pintereście. Pomimo podobieństw w funkcjonowaniu serwisów społecznościowych, każdy z nich spełnia inne pragnienia użytkowników.
Facebook stawia nacisk na relacje ze znajomymi, komentowanie wydarzeń znajomych, osób znanych oraz marek. Sekretem Twittera jest chęć uzyskiwania i dzielenia się konkretnymi informacjami, bez zbędnego „paplania”. Instagram z kolei bazuje na naszej próżności. Umożliwia użytkownikom obnażanie swojego życia w sferze publicznej.
Pinterest dla twojej firmy
Skoro już wiemy, jak działa Pinterest, czas zastanowić się, czy Twoja firma, powinna z niego korzystać. Naszym zdaniem warto, jeśli chce się pozyskać nowych klientów, idąc z duchem czasu. Gdy powstał Facebook i pomału zacząć wypierać Naszą Klasę, nikt nie spodziewał się upadku tej drugiej. Świat jednak idzie do przodu, a my musimy podążać za nowymi rozwiązaniami. Wiemy, że Pinterest to kolejna platforma, która zabiera czas. Wstawienie treści konkretnych, angażujących nie należy do najłatwiejszych zadań. Pinterest jest jednak wyszukiwarką nie tylko dla młodych osób, chętnie korzystają z niej millenialsi, wolący wyszukiwać interesujące ich treści obrazami nie słowami.
Które firmy koniecznie powinny zacząć działania na Pinterest?
Wiedząc już, jak działa Pinterest, jakich użytkowników zrzesza, czas wskazać firmy dla których jest on idealnym narzędziem marketingowym. Jeśli Twój brand:
- jest związany z: modą, urodą, sztuką, desingnem, aranżacją wnętrz, turystyką, kulinariami, organizacją eventów, wszelkimi działaniami kreatywnymi itp.,
- da się pokazać na zdjęciach,
- posiada platformę sprzedażową produktów, bądź usług w internecie,
to czas na założenie firmowego profilu i korzystanie z niego, jako dobre narzędzie promocji.
Jak widać kategorii, w których można zaistnieć na Pintereście, jest wiele. Jeśli jednak z jakiegoś powodu nie spełniasz któregoś z nich nic straconego. Zawsze można wymyślić coś, czym zaskoczy się użytkowników. Nie każdy musi na przykład posiadać sklep internetowy. Wówczas na tablicy mogą znajdować się takie informacje jak przekierowywane na stronę internetową, punkty stacjonarne, do których można się udać, kontakt do firmy oraz zdjęcia i promocje.
Z czego powinny składać się Piny, by sprzedawać?
Pinterest to wyszukiwarka opierająca się głównie na obrazach. Należy kłaść spory nacisk by fotografie, były oryginalne, ciekawe i łatwe w odbiorze. Nie znaczy to, że tekst jest zbędny. Chwytliwy nagłówek, krótki ciekawy kontent przyciągną uwagę użytkownika. Każdy pin powinien zawierać:
- Obraz, grafikę, film
- Chwytliwy tytuł
- Konkretny opis
- Hashtagi
- Linki odsyłające do strony internetowej, sklepu, innych social mediów.
Podczas tworzenia grafik warto pamiętać o jednej ważnej informacji. Powinny być one pionowe, ponieważ większa część osób korzysta z urządzeń mobilnych.
Argumenty za stworzeniem profilu na Pinterest
Najważniejsze, by zainteresować odbiorców jest tworzenie ciekawych postów. Pozwoli to zaangażować ludzi, zdobyć ruch na stronie. Zaciekawi twoją marką i wpłynie na pozyskiwanie nowych klientów oraz pozwoli na zbudowanie silnych relacji. Ponieważ platforma jest darmowa, bez obaw możesz spróbować podjąć to wyzwanie. Jedyną płatną rzeczą są reklamy, których celem jest dotarcie do konkretnej grupy odbiorców. Na to jednak przyjdzie czas. Początkowo warto wrzucić kilka pinów i dać czas użytkownikom na zapoznanie się z nimi. Ich reakcje możesz spokojnie monitorować, co da Ci spory ogląd na Twoją obecną sytuację. Pozwoli sprawdzić, które treści odbiorcy lubią najbardziej.
Pinterest to wyszukiwarka i social media w jednym. Zrzesza sporą liczbę ludzi, stając się kolejnym miejsce, na znalezienie potencjalnego klienta. Jeśli chcesz, aby Twoja firma pięła się w górę, warto pomyśleć o Pintereście na poważnie.
Jeśli po przeczytaniu tego tekstu jesteś zdecydowany, aby Twoja firma zaistniała na Pinterest, chętnie Ci w tym pomożemy. Począwszy od założenia profilu, po aktywne tworzenie pinów. Nasi specjaliści przygotują wyjątkowe grafiki, ubogacając je ciekawymi, chwytliwymi nagłówkami, tak byś szybko zyskał spore grono odbiorców, którzy staną się w przyszłości Twoimi klientami.