Instagram a biznes – czy to dobre połączenie?

Instagram a biznes – czy to dobre połączenie?

Instagram dla firm – fakty i mity

Media społecznościowe na trwałe zmieniły środowisko biznesowe, skutecznie odrzucając skostniałe, skonwencjonalizowane relacje na rzecz tych partnerskich, przyjacielskich i – czasami – żartobliwych. Reorganizacja ta została świetnie przyjęta przez odbiorców, którzy od dłuższego czasu, a więc od momentu ekspansji Facebooka w sieci, mogą wejść w znacznie bliższe relacje z firmami, w których produkty zaopatrują się od dawna. Dlatego zdecydowana większość konsorcjów z mediów społecznościowych korzysta niezwykle aktywnie, często zlecając ich prowadzenie zewnętrznym, specjalizującym się w działaniach marketingowych firmom. O sukcesywnym wykorzystywaniu możliwości drzemiących w Facebooku pisaliśmy już tutaj, zaś o platformie dla specjalistów – LinkedIn – w tym miejscu. Portale te jednak nie wyczerpują tematu. Dziś dla odmiany skupimy się na tym, w jaki sposób efektywnie prowadzić Instagram dla firm, który okazać może się nieocenionym narzędziem budowania wizerunku naszego przedsiębiorstwa i to wbrew pozorom niemal w każdej branży.

Zdjęcie dobre na wszystko

Odpowiednia, zachęcająca treść graficzna przyciąga wzrok i sprawia, iż chętniej spoglądamy na znajdujące się tuż obok teksty. Wobec tego często zetknąć można się z wirtuozerskim połączeniem słowa i obrazu, które jest zdecydowanie bardziej sugestywne i „mocniejsze” w odbiorze. Na ten moment odetnijmy się jednak od warstwy leksykalnej i skupmy na tym, co charakteryzować powinno Instagram dla firm – świetnych zdjęciach. Każdy smartfon wyposażony jest teraz na aparat wysokiej jakości, wobec czego jego użytkowanie jest niemal bezwarunkowe. I słusznie – warto montować obrazy, które później zamieścić możemy na popularnej platformie. O dziwo, nie musimy „wrzucać” tylko treści stricte marketingowych – warto załączać zdjęcia „od kuchni”, które efektywnie pomogą zbudować nasz brand w sieci.

W jaki sposób rozpocząć działania na Instagramie?

Wystarczy się zarejestrować – oczywiście, posiadać możemy zarówno profil prywatny, jak i firmowy, jednak na ten moment skupmy się głównie na drugiej z opcji. Warto wówczas skorzystać z ustalenia powiązanej z naszą działalnością nazwy – to absolutna podstawa budowania pozytywnego wizerunku, gdyż pozwoli utożsamić udostępniane przez nas treści z marką, która działa już efektywnie na rynku. Następnie zaś warto… Rozpocząć obserwację innych profili, gdyż każda branża do tematu podchodzi nieco inaczej. Skupmy się zatem na poradach uniwersalnych, które wykorzystać będzie mógł każdy z nas.

Kroki, które zapewnią nam powodzenie

Przejdźmy więc do meritum. Pierwotnie warto poznać samą specyfikę instagramowej społeczności, którą frapują głównie treści wizualne. Zacznijmy więc ich dostarczać, obserwując jednocześnie inne profile i starając się poznać ich know-how. Jakich innych przydatnych porad warto udzielić?
1. Zastawialiście się kiedyś, dlaczego większość z nas z utęsknieniem wyczekuje na kolejną wizytę w galerii handlowej? No właśnie, witryny. Zachęcająca ekspozycja pozwala zaspokoić nasze pragnienia estetyczne i konsumenckie. Dlatego zaoferujmy odbiorcom świetne treści, które przeglądać mogą w wygodnych kapciach i z kubkiem gorącej herbaty, tym bardziej, iż pogoda nie rozpieszcza… W każdym razie, jak podają źródła nasz mózg zdecydowanie szybciej interpretuje obiekty wizualne. Wiedzę tę warto wykorzystać i stworzyć coś, co naszym odbiorcom zapadnie w pamięć na bardzo długo…
2. Jako, iż mówimy o szeroko pojętym brandingu nie sposób nie wspomnieć o więzi, którą wytworzyć możemy z naszymi konsumentami dzięki… Zaproszeniu ich do naszych pracowni! Zdjęcia z zaplecza, które pokazują nie tylko realizacje, ale i poszczególne etapy ich powstawania pozwolą zaprezentować nas nie tylko jako przedstawiciela korporacji, lecz głównie jako człowieka z krwi i kości, z którym warto porozmawiać. Kontakty interpersonalne są w biznesie istotne – dlatego zaprezentujmy się możliwie najlepiej na platformie, która pomoże je jeszcze bardziej wyeksponować.
3. Z brandingiem związana jest również kolejna rzecz – Instagram dla firm jest potężnym narzędziem marketingowym, jednak nie starajmy się sprzedawać na nim „na siłę”. Głównym zadaniem powinno być dostarczanie atrakcyjnych wizualnej treści lub informacji o promocjach. Umówmy się – każdy z nas lubi dostać coś za darmo, niezależnie od tego czy jest to firmowy długopis, kubek, czy może samochód (chociaż z tym ostatnim warto polemizować…). Zadbajmy o to i sprawmy, by naszym klientom obserwacja nas zaczęła się zwyczajnie opłacać.
4. Natomiast jeśli już uparliśmy się na sprzedaż niech będzie stosunkowo najmniej inwazyjna. Zareklamujmy swoje produkty, z których korzystają już inni i – po otrzymaniu ich zgody – oznaczmy. Sprawi to, iż więcej osób poczuje się docenionych, co z kolei zwiększy ich przywiązanie do naszego przedsiębiorstwa. To zaś jest najistotniejszym, co możemy otrzymać.
5. Kolejną, wartą przetestowania opcją, jest współpraca z osobami publicznymi, które na Instagramie są niezwykle popularne. Wyobraźmy sobie, jak świetną reklamą byłoby oznaczenie nas przez osobistość medialną, która dodatkowo korzysta z przygotowanych przez nas opcji… Coś takiego zapewnić może błyskawiczne zwiększenie przychodów, jednak umówmy się – możliwość ta będzie odpłatna. Czy jednak warto oszczędzać na tak efektywnej formie marketingowej?

Uzasadniona popularność?

Instagram dla firm okazać może się strzałem w dziesiątkę – zwłaszcza, jeżeli połączymy go z użytkowaniem innych mediów społecznościowych. Ciekawą opcją wydaje się „zespolenie” go z Facebookiem, dzięki czemu jednym kliknięciem prezentować możemy zdjęcia na dwóch platformach, co automatycznie poszerza grupę odbiorców. Dodatkowo, społeczność Instagrama stosunkowo chętnie korzysta z „serduszek”, wobec czego budowanie pozytywnego wizerunku w nośnym środowisku Internetu przebiegać będzie z przyjemnością.

Twój sukces w mediach społecznościowych  może być również naszym. Dowiedz się więcej o współpracy!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.