Facebook w biznesie, czyli 5 porad w jaki sposób skutecznie zbudować pozytywny wizerunek w sieci

Facebook w biznesie, czyli 5 porad w jaki sposób skutecznie zbudować pozytywny wizerunek w sieci

Wszelkie, dostępne w niebie i na ziemi definicje brandingu dość autorytarnie podkreślają jego niebagatelną rolę we współczesnym, dynamicznym biznesie. W dobie powszechnego przesytu produktów i usług klient doskonale zdaje sobie sprawę ze swoich potrzeb i oczekiwań, wobec czego często decyduje się na współpracę właśnie dzięki tym, co napędza wszystkich z nas – emocjom. Pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa jest tym, do czego większość z nas stara się dotrzeć zupełnie, jak do mitycznego El Dorado. Pamiętać musimy jednak o tym, że droga ta nie kończy się właściwie nigdy… Pocieszna wiadomość, która spowodowała, iż niektórzy z nas zaczęli nerwowo wyginać palce, nie jest jednak tak zła, jak się pierwotnie wydaje. Budowanie swojego brandu – mimo, iż niełatwe i czasochłonne – warto zacząć już dziś. Służą temu głównie media społecznościowe, których umiejętne zagospodarowanie pozwolić może na jeszcze lepsze zakorzenienie się w konsumenckiej psychice. Facebook w biznesie zdaje się wobec tego jedną z najlepszych, marketingowych opcji ostatnich lat, czego dowodzą wielkie firmy, dość aktywnie korzystającego z portalu Zuckenberga.

Budowanie brandu czas zacząć!

Dyskusję o mediach społecznościowych część z nas zaczyna od pytania, ile możemy na tym zarobić i zastanawiając się, czemu osoby, które nam je proponują starają się usilnie wmówić, iż Facebook nie sprzedaje. Jak nie, skoro innym się to udaje? Ano udaje się, ale tylko i wyłącznie pośrednio. Popularny, branżowy portal bankier wspomina o próbach wykorzystania sprzedażowego potencjału Facebooka, z którego na ten moment korzysta już ponad połowa populacji świata i to pomimo usilnych starań jego chińskiego odpowiednika – RenRen. Facebook jest jednak narzędziem doraźnym – wszystko, co przestarzałe, czyli „wiszące” na tablicy dłużej niż, godzinę lub dwie, automatycznie ginie w morzu treści. Większych zakupów zaś większość z nas nie robi w minutę, gdyż najczęściej pierwszym krokiem jest zapoznanie się z opiniami w Internecie i nagle… Ups, sprzedażowa opcja gdzieś znikła! Facebook w biznesie daje świetne rezultaty, ale tylko wtedy, gdy wykorzystamy go jako element budowy pozytywnego wizerunku naszej firmy.

Facebook w biznesie a rezultaty?

Systematycznie wdrażane strategie marketingowe przynoszą efekty po jakimś czasie. Co jednak w momencie, kiedy ten enigmatyczny termin jest dla nas zbyt odległy? Warto zwrócić się wówczas w stronę mediów społecznościowych i wykorzystywać ich potencjał, wchodzić w relację z odbiorcami naszych treści. Świetne rezultaty daje w biznesie daje zwłaszcza Facebook, który oddaje w nasze ręce potężne narzędzie – fanpage. Poniżej prezentujemy garść porad, które umożliwią szybsze zaangażowanie naszej społeczności, co zaprocentuje budową pozytywnego brandu.

  1. Traktuj klienta nie tylko jako klienta

Wydaje się, iż wyłącznie pragmatyczne, zobligowane na prędki zysk traktowanie naszych klientów bezpowrotnie minęło. Firmy zdały sobie sprawę z tego, iż lepsze od jednostkowego zakupu są zakupy wielokrotne. Aby były jednak one możliwe musimy o naszych odbiorców zwyczajnie się… Zatroszczyć. Każdy z nas lubi być doceniony. Przychodzący do domu po pracy klienci mogą nie mieć ochoty na wertowanie setek mniej, lub bardziej zachęcających ofert i łakną rozrywki. Jeśli zapewnimy im ciekawe, intrygująco zaprezentowane treści z pewnością spojrzą na nas zdecydowanie bardziej pozytywnie. Nie musi to być nic skomplikowanego – dobrze sprawdzi się prosta, przedstawiona w formie infografiki porada lub wpis z dołączonym gifem lub zabawnym filmikiem. Pamiętaj, że Facebook w biznesie powinien głównie gwarantować ruch!

  1. Inwestycja to podstawa!

I bynajmniej, nie chodzi tu tylko o kwestie finansowe. Po pierwsze warto pamiętać o tym, iż odpowiednio prowadzone działania marketingowe na Facebooku wymagają przede wszystkim czasu. Dlatego musimy wygospodarować jego odpowiednią ilość – najlepiej w skali dnia, gdyż media społecznościowe powinny być regularnie „dokarmiane”. Dwa posty dziennie to świetna opcja, pamiętać musimy jednak również o proporcjach – prezentujmy w kanałach społecznościowych swoje realizacje i starajmy się podchodzić do wszystkiego nieco bardziej „na luzie”. Moment, w którym odbiorcy dostrzegą w nas nie instytucję, lecz osobę z krwi i kości może być niezwykle istotną datą w niezapisanej jeszcze historii naszego przedsiębiorstwa.

  1. Jakość i ilość

W parze z częstotliwością dodawania postów powinna iść ich jakość – nie możemy sobie przecież pozwolić na zaprezentowanie światu niedopracowanych treści. Nasz wizerunek mógłby wówczas zostać dość mocno nadszarpnięty, zaś nie po to spędzamy setki godzin na wdrażaniu i wymyślaniu świetnych strategii… Nasze posty powinny być intrygujące i zachęcać do interakcji – polubienia, komentarza lub udostępnienia. Zaangażowanie wywołują przede wszystkim te treści, które niosą dla klikającego jakąś korzyść – edukacyjną lub rozrywkową, najlepiej zaś łączą jedną z drugą. Koniecznie trzeba również wezwać naszych odbiorców do działania. Przyjmuje się, że prawdziwą sztuką jest zmieszczenie się w kilku, kilkunastu słowach, które skutecznie zaangażują naszego potencjalnego klienta. Co jednak szkodzi nam próbować?

  1. Wykorzystuj filmiki!

Obraz ma moc – szczególnie ten, który jest dynamiczny. Wzrok przyciąga to, co jest atrakcyjne i ruchliwe, stąd też szczególną popularnością cieszą się w telewizji – zważywszy również na jej specyfikę – intensywne spoty reklamowe, trwające zazwyczaj od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund. To ważna informacja, jednak nie każdego z nas stać na przygotowanie tej formy reklamy. Facebook w biznesie umożliwia jednak wykorzystanie innych, krótszych lub mniej „profesjonalnych” treści, które również odnieść mogą pożądany skutek.

  1. Interakcja – to się opłaci!

Ekwilibrystyczne, skrzące się neologizmami i frazeologizmami posty zostały opublikowane, wideo zachęca do kliknięć, zaś nasze infografiki wywołują powszechny podziw i lawinę komentarzy. No właśnie… Jeżeli udaje nam się wywołać reakcje naszych odbiorców powinniśmy poświęcić chwilę na wejście w dialog. Niekoniecznie profesjonalny, niekoniecznie tematyczny – po prostu ludzki. Marketing opiera się przecież także na poznaniu tego, komu zaprezentować chcemy nasze usługi – drugiego człowieka.

Systematycznie i do przodu

Facebook w biznesie jest potężnym wsparciem, o którym przedsiębiorcy jeszcze kilkanaście lat temu mogli jedynie pomarzyć. Każdy z użytkowników portalu może zostać odbiorcą naszych dopieszczonych treści, być przekierowanym do strony lub zwyczajnie znudzony niedopracowanymi postami. Wybór zależy od nas. Facebook w biznesie i jego efektywność opiera się jednak głównie na systematyczności, która – wespół z naszą kreatywnością – dość znacznie przyśpieszyć może budowanie pozytywnego wizerunku.

Facebook to najpopularniejsza na świecie opcja społecznościowa. Chyba warto o nim porozmawiać? Skontaktuj się z nami i postaw na jakość w budowaniu długofalowej strategii!

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.