Doskonałe wsparcie marketingowe czyli Pinterest w biznesie!
Wiszące w niemal każdym pomieszczeniu biurowym popularne, korkowe tablice doczekały się niedawno swojej wariacji online. Mowa o Pinterest – wciąż jeszcze niezbyt popularnej w Polsce formie marketingowej, która umożliwia prowadzenie własnej, multimedialnej tablicy, na której przypinać możemy interesujące i intrygujące treści graficzne. Postarajmy się jednak przyjrzeć portalowi, który użytkowany jest już przez ponad 70 milionów ludzi na świecie, z perspektywy czysto marketingowej. Wykorzystanie Pinterest w biznesie może być strzałem w dziesiątkę – pytanie jednak, czy przyjmie się również na rodzimym rynku.
Pinterest w biznesie, czyli w jaki sposób wykorzystywać kolejną platformę
Tym, co stanowi główną siłę portalu jest umiejętne operowanie warstwą graficzną. Można rzec, iż podobnie jak na Instagramie – jednak nie będzie to do końca uzasadnione. Instagram pozwala na efektywne budowanie brandu, wizerunku jednostki lub przedsiębiorstwa i ewentualne lokowanie produktów. Szerzej o wykorzystaniu marketingowego potencjału Instagrama pisaliśmy tutaj. Wracając jednak do naszej ulubionej, interaktywnej tablicy wspomnieć warto o tym, że jeszcze lepiej może pozwolić nam ona swoje produkty po prostu sprzedać. Trzeba tylko wiedzieć, w jaki sposób zacząć promocję marki.
Pierwsze kroki
Jak w przypadku niemal wszystkich portali społecznościowych również i rejestracja na Pinterest nie powinna nastręczyć nam zbyt wielu trudności. Jest intuicyjne, niemniej zakładając konto do celów biznesowych warto spersonalizować je właśnie w ten sposób – sytuując w miejscu przeznaczonym na zdjęcie logo przedsiębiorstwa oraz wpisując jego nazwę. Następnie wystarczy kliknąć i… Już po chwili przeglądać możemy tablice innych użytkowników, segmentowane podług przyjętego, tematycznego klucza. Podobnie, jak w wypadku Facebooka lub LinkedIna możemy śledzić znajomych lub nieznajomych i czerpać inspiracje – a jakże – z możliwości oferowanych przez sieć.
… I kroki kolejne
Pinterest w biznesie wykorzystywać warto zwłaszcza wtedy, gdy posiadamy platformę zakupową, gdyż błyskawicznie podpiąć można wtyczkę umożliwiającą śledzenie naszych ofert. Oczywiście, sprawdza się to również w przypadku strony lub bloga, jednak w pełni profesjonalna opcja zakupowa jest najefektywniejsza.
Ciekawą funkcją jest również pin it, która umożliwi przypięcie któregoś z Twoich produktów na tablicy klienta. Świetnie wkomponowuje się to w tradycyjną formę reklamy natywnej i ma potężne oddźwięk marketingowy.
Pinaterest, podobnie jak inne kanały społecznościowe, „premiuje” systematyczność. Jeżeli więc decydujemy się już na prowadzenie tej platformy, warto wówczas prowadzić na niej systematyczne działania, pamiętając równocześnie o tych cyklicznych, corocznych, jak np. zbliżające się wielkimi krokami święta Bożego Narodzenia.
Jakie działania przyniosą nam efekt?
Nieuchronnie zbliżamy się do tego, co najistotniejsze, a więc tego, w jaki sposób usystematyzować działania i sprawić, by Pinterest w biznesie zaczął sprawdzać się również i w naszej branży. Przede wszystkim poruszyć warto kwestię wizualizacji – jako, iż jest to platforma w sporej mierze bazująca na zdjęciach powinniśmy zadbać o ich jakość. Tylko duże, interesujące zdjęcia przyciągną do nas odbiorców, którzy z czasem zostać mogą również naszymi klientami.
Tak istotny dla nas pryzmat marketingowy zakłada również poinformowanie użytkowników o tym, ile dany produkt kosztuje. Dlatego warto skorzystać z płatnej, ale i niezwykle istotnej opcji udostępnionej przez zespół Pinterest – Pinterest Business. Funkcja ta pozwala dodać do naszej witryny metatagi, które mogą raczyć użytkowników szczegółowymi informacjami, takimi jak cena.
Tak jak w wypadku innych platform społecznościowych, również i tu warto obserwować wszystkich tych, którzy zyskali popularność. Dzięki temu zdecydowanie łatwiej będziemy mogli odnaleźć się w świecie marketingu internetowego.
Czy to opcja dla mnie?
Posiadając własny biznes i szukając coraz to nowych rynków zbytu dostosować musimy się do aktualnych trendów, gdyż w innym wypadku konkurencja może nas wyprzedzić. Tego nie chcemy – dlatego warto inwestować w social media, gdyż prędko przynieść może to oczekiwane rezultaty.