Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?

W czasach, gdy mnóstwo czasu poświęcamy na przeglądanie stron internetowych, trudno nie zauważyć roli bloga. Robi się ona jeszcze ważniejsza, kiedy prowadzisz działalność typu e-commerce. Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce? Poznaj powody.
Blog w e-commerce – z czym to się je?
Na początku trochę liczb
Według badań – E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska pod tytułem „E-commerce w Polsce oczami internautów”:
- 85% – tyle internautów jest w Polsce;
- 74% – osób dokonało w Polsce zakupu przez Internet;
- 72% – tyle użytkowników Internetu kupuje w polskich e-sklepach;
- 30% – kupuje w zagranicznych e-sklepach.
A ponadto:
- Szacuje się, że do 2040 roku 95% zakupów będzie dokonywana przez Internet;
- Branża e-commerce wzrasta o 23% rok do roku, a mimo to 46% firm nie ma własnej strony internetowej;
- Jednym z kluczowych powodów, dla których ludzie robią zakupy w Internecie, jest dostępność sklepów o każdej porze.
Blog w e-commerce. Dlaczego warto go prowadzić?
Dzięki zaletom bloga w e-commerce możesz osiągnąć wymierne korzyści:
- Wiarygodność, RTB (Reason to believe – „Powód by wierzyć”) – Wizerunek eksperta w branży sprawia, że na blogu możesz rozwiązywać problemy, doradzać lub edukować a nie tylko sprzedawać;
- Budowanie relacji z klientami – regularne zamieszczanie wpisów na blogu tworzy relację, sklep poznaje swoich potencjalnych klientów dopasowując tematy do ich oczekiwań, a blog staje się miejscem spotkań marki z klientem;
- Zwiększenie wizyt w sklepie – widoczność w wyszukiwarce (optymalizacja SEO) powoduje wzmożony ruch na Twojej stronie;
- Wzrost świadomości marki – konsument poznaje markę nie przez reklamę, ale przez zaprezentowanie przydatnego przekazu (takie działanie to inbound marketing – „marketing przychodzący”).
- Wsparcie sprzedaży – publikacje tematycznie związane z ofertą zwiększają zainteresowanie produktami, powodując wzrost zapytań czy transakcji;
- Większy współczynnik konwersji – wizyta może mieć finał w sklepie bądź zakończyć się subskrypcją newslettera, pozostawieniem kontaktu czy też wysłaniem zapytania;
- Linki zwrotne – ciekawy content ma dłuższe życie, a udostępnianie wpisów na innych stronach przez użytkowników świetnie wpływa na pozycjonowanie w Google;
- Przewaga konkurencyjna – już samo prowadzenie bloga wyróżnia Twój sklep na tle konkurencji, co przyczynia się do zwiększenia sprzedaży;
Prowadzenie bloga w e-commerce. 15 wskazówek jak to robić dobrze.
Prowadząc blog w e-commerce stosuj poniższe wskazówki a zauważysz różnicę:
- Stwórz chwytliwy tytuł, zgodny z zainteresowaniami Twoich odbiorców;
- Zwracaj się do persony – pisz tak jakbyś pisał do kogoś, kogo chcesz mieć w drużynie;
- Spraw, by tekst posiadał wyróżnione nagłówki (H1, H2, H3 itd.);
- Stosuj wyróżnienia: podkreślenia, pogrubienia oraz wypunktowania;
- Zamieszczaj linki prowadzące do podstron (np. do karty produktu);
- Zamieszczaj słowa kluczowe z częstotliwością miłą dla oka odbiorcy;
- Używaj atrakcyjnej formy – uzupełniaj tekst grafiką, zdjęciami lub filmem;
- Wezwanie do działania (ang. call to action) – popularne przyciski CTA to np. „sprawdź cenę”, „kup teraz” czy „zarezerwuj”;
- Publikuj minimalnie raz w tygodniu, weź też pod uwagę godzinę publikacji;
- Twórz content, nawiązujący do produktów (np. filmiki z poradami, recenzje);
- Kieruj jasne komunikaty, zgodne z przekazem marketingowym Twojej firmy (np. w social mediach);
- Reaguj na wydarzenia w czasie rzeczywistym (Real Time Marketing);
- Zamieszczaj wypowiedzi ekspertów, nawet z innych sklepów (Cross Marketing);
- Wejdź we współpracę z influencerami (Influencer Marketing);
- Twórz oryginalne treści, przydatne dla użytkownika (Inbound Marketing).