Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?

Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?

W czasach, gdy mnóstwo czasu poświęcamy na przeglądanie stron internetowych, trudno nie zauważyć roli bloga. Robi się ona jeszcze ważniejsza, kiedy prowadzisz działalność typu e-commerce. Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce? Poznaj powody.

Blog w e-commerce – z czym to się je?

Na początku trochę liczb

Według badań – E-commerce w Polsce. Gemius dla e-Commerce Polska pod tytułem „E-commerce w Polsce oczami internautów”:

  • 85% – tyle internautów jest w Polsce;
  • 74% – osób dokonało w Polsce zakupu przez Internet;
  • 72% – tyle użytkowników Internetu kupuje w polskich e-sklepach;
  • 30% – kupuje w zagranicznych e-sklepach.

A ponadto:

  • Szacuje się, że do 2040 roku 95% zakupów będzie dokonywana przez Internet;
  • Branża e-commerce wzrasta o 23% rok do roku, a mimo to 46% firm nie ma własnej strony internetowej;
  • Jednym z kluczowych powodów, dla których ludzie robią zakupy w Internecie, jest dostępność sklepów o każdej porze.

Blog w e-commerce. Dlaczego warto go prowadzić?

Dzięki zaletom bloga w e-commerce możesz osiągnąć wymierne korzyści:

  • Wiarygodność, RTB (Reason to believe – „Powód by wierzyć”) – Wizerunek eksperta w branży sprawia, że na blogu możesz rozwiązywać problemy, doradzać lub edukować a nie tylko sprzedawać;
  • Budowanie relacji z klientami – regularne zamieszczanie wpisów na blogu tworzy relację, sklep poznaje swoich potencjalnych klientów dopasowując tematy do ich oczekiwań, a blog staje się miejscem spotkań marki z klientem;
  • Zwiększenie wizyt w sklepie – widoczność w wyszukiwarce (optymalizacja SEO) powoduje wzmożony ruch na Twojej stronie;
  • Wzrost świadomości marki – konsument poznaje markę nie przez reklamę, ale przez zaprezentowanie przydatnego przekazu (takie działanie to inbound marketing – „marketing przychodzący”).
  • Wsparcie sprzedaży – publikacje tematycznie związane z ofertą zwiększają zainteresowanie produktami, powodując wzrost zapytań czy transakcji;
  • Większy współczynnik konwersji – wizyta może mieć finał w sklepie bądź zakończyć się subskrypcją newslettera, pozostawieniem kontaktu czy też wysłaniem zapytania;
  • Linki zwrotne – ciekawy content ma dłuższe życie, a udostępnianie wpisów na innych stronach przez użytkowników świetnie wpływa na pozycjonowanie w Google;
  • Przewaga konkurencyjna – już samo prowadzenie bloga wyróżnia Twój sklep na tle konkurencji, co przyczynia się do zwiększenia sprzedaży;

Prowadzenie bloga w e-commerce. 15 wskazówek jak to robić dobrze.

Prowadząc blog w e-commerce stosuj poniższe wskazówki a zauważysz różnicę:

  1. Stwórz chwytliwy tytuł, zgodny z zainteresowaniami Twoich odbiorców;
  2. Zwracaj się do persony – pisz tak jakbyś pisał do kogoś, kogo chcesz mieć w drużynie;
  3. Spraw, by tekst posiadał wyróżnione nagłówki (H1, H2, H3 itd.);
  4. Stosuj wyróżnienia: podkreślenia, pogrubienia oraz wypunktowania;
  5. Zamieszczaj linki prowadzące do podstron (np. do karty produktu);
  6. Zamieszczaj słowa kluczowe z częstotliwością miłą dla oka odbiorcy;
  7. Używaj atrakcyjnej formy – uzupełniaj tekst grafiką, zdjęciami lub filmem;
  8. Wezwanie do działania (ang. call to action) – popularne przyciski CTA to np. „sprawdź cenę”, „kup teraz” czy „zarezerwuj”;
  9. Publikuj minimalnie raz w tygodniu, weź też pod uwagę godzinę publikacji;
  10. Twórz content, nawiązujący do produktów (np. filmiki z poradami, recenzje);
  11. Kieruj jasne komunikaty, zgodne z przekazem marketingowym Twojej firmy (np. w social mediach);
  12. Reaguj na wydarzenia w czasie rzeczywistym (Real Time Marketing);
  13. Zamieszczaj wypowiedzi ekspertów, nawet z innych sklepów (Cross Marketing);
  14. Wejdź we współpracę z influencerami (Influencer Marketing);
  15. Twórz oryginalne treści, przydatne dla użytkownika (Inbound Marketing).

ZOBACZ TAKŻE