Dlaczego warto mieć stronę internetową dla małej firmy?
Jeżeli myślisz, że strony WWW są idealnym rozwiązaniem wyłącznie dla dużych firm – jesteś w błędzie! Proces budowania własnej marki trzeba zacząć w sposób przemyślany i konsekwentny. Internet stwarza ku temu idealne warunki.
Po pierwsze: zasięg!
Strona internetowa jest dostępna przez całą dobę. Nawet w godzinach, w których Twoja firma nie pracuje. Potencjalni klienci mogą więc w każdej chwili dotrzeć do Twojej oferty. Jeśli dodatkowo zadbasz o responsywność (idealny wygląd prezentowanych treści na każdym urządzeniu mobilnym), znacznie zwiększysz swą atrakcyjność.
Współczesny świat wymusza nieustanną konkurencję na rynku pracy. Biorąc pod uwagę fakt, iż większe firmy prowadzą aktywną działalność w sieci, Twój mały biznes nie będzie w stanie z nimi konkurować bez stworzenia własnej strony WWW. To pierwszy krok do sukcesu. Strona internetowa daje możliwość monitorowania ruchu użytkowników. Te informacje przynoszą ogromne korzyści! Można sprawdzić, jakie produkty/usługi cieszą się największym zainteresowaniem. Przeanalizowanie czasu, jaki internauci spędzają na naszej stronie WWW, daje wgląd w jej atrakcyjności. Mówiąc najprościej: dłuższy czas przebywania na stronie świadczy o tym, że publikowane treści są bardziej interesujące.
Największą korzyścią z posiadania strony internetowej jest uzyskanie ogromnych możliwości reklamowych. Ściśle łączy się to z szerokim zasięgiem zamieszczanych informacji. Jeśli dodatkowo wzbogacimy naszą witrynę bezpośrednim połączeniem z mediami społecznościowymi – ten zasięg niewyobrażalnie wzrośnie. Dodatkowy atut to udogodnienie prowadzenia działań PR-owych, gdyż Social Media umożliwiają sprawną interakcję z klientami.
Optymalizacja strony WWW, w celu dostosowania do wyszukiwarki Google (pierwsze miejsce wśród wyszukiwarek w Polsce z wynikiem ponad 96% i pierwsze na świecie – ok 72%) przynosi nie mniejsze profity. SEO, bo o tym mowa, umożliwia umieszczenie naszej strony internetowej jak najwyżej wśród wszystkich, wyszukiwanych propozycji dla danej „frazy kluczowej”. SEO pozwala trafić do grupy osób bardzo mocno zaangażowanych w poszukiwanie konkretnej treści. Wyższa pozycja zwiększa ruch na Twojej witrynie. Ta opcja jest darmowa, jednak wymaga poświęcenia dużo czasu oraz wysiłku, przy tworzeniu pozycjonujących tekstów.
Linki sponsorowane to natomiast płatny sposób na reklamę strony WWW. Opłaty pobierane są jedynie wówczas, gdy ktoś kliknie w link, a nie przez cały czas jego wyświetlania. To bardzo ciekawa opcja. PPC (płatne linki) mogą przyjmować formy banerów, jednak zdecydowanie bardziej efektywne są kampanie AdWords – reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google. Najprościej rzecz ujmując, twoja strona internetowa, wyświetlana jest jako reklama na samej górze, tuż nad zwykłymi wynikami wyszukiwania.
Nie bez znaczenia jest jakość Twojej strony WWW.
Dlaczego?
Już sam fakt, że istniejesz w Internecie, zwiększa Twoją wiarygodność na rynku oraz kreuje Cię na profesjonalnego partnera biznesowego. Posiadanie witryny pozwala wnioskować, iż znasz najnowsze trendy w dziedzinie marketingu i stosujesz je we własnej działalności. Odpowiedni, nowoczesny design i ciekawe rozwiązania uatrakcyjniają Twoją ofertę i pomagają w promocji całej marki. Istotny jest przejrzysty układ treści i ich niebanalna oprawa. Wszystko to przyciąga do twojej oferty nowych klientów.
Gdy już zdecydujesz się na stworzenie własnej strony internetowej pamiętaj, by była ona prosta i funkcjonalna. Nie tylko dla użytkowników, ale też dla Ciebie! Sprawne zarządzanie własnym biznesem nie powinno zabierać zbyt dużo czasu. Zadbaj więc, by edycja danych nie dostarczała zbędnych trudności. Idealnym rozwiązaniem jest zastosowanie modułu CMS. Dokonywanie wszelkich zmian działa tu na zasadzie zbliżonej do edycji dokumentu w Wordzie. Wszystko dzieje się online!