Dlaczego strona internetowa jest ważna dla Twojej firmy? Poznaj powody!

Dlaczego strona internetowa jest ważna dla Twojej firmy? Poznaj powody!

Z badań przeprowadzonych między innymi dla Deloitte, wynika, że ponad 70% Polaków ma dostęp do Internetu, z czego ponad połowa aktywnie z niego korzysta. 25 milionów Polaków spędza średnio 6 godzin dziennie przeglądając strony internetowe. 85% z nich aktywnie poszukuje informacji na temat produktów, które chcą kupić. Te liczby niezwykle jasno określają potencjał, jaki drzemie w stronie internetowej.

Dlaczego strona internetowa jest ważna dla Twojej firmy? Poznaj powody

Twoja wizytówka

Czy, w dobie wszechobecnego Internetu, wyobrażasz sobie drukowanie wizytówek i dostarczanie ich klientom? Nie dość, że byłoby to mało efektowne i jeszcze mniej efektywne, to jeszcze przyczyniłoby się do wycinki drzew. Strona internetowa to Twoja wizytówka, dzięki której dajesz się poznać klientowi i krótko określić, czym się zajmujesz.

Twoja ulotka

Podobnie jak drukowanie wizytówek, równie przestarzałą formą jest drukowanie ulotek. Mając stronę internetową, nie tylko krótko się zaprezentujesz, ale także przedstawisz swoją ofertę. Badania wskazują, że ludzie w Internecie głównie poszukują. Klient zatem już wie, nie tylko kim jesteś i co robisz, lecz również co możesz mu zaoferować i czym się to wyróżnia.

Reklama dźwignią handlu

W 2019 nakłady na reklamę w Internecie przekroczyły kwotę środków, wydawanych na reklamę telewizyjną. Oznacza to, że reklamy typu „PUSH” (popychać) odchodzą do lamusa, skutecznie wypierane przez reklamy „PULL” (ciągnąć). To z kolei efekt rosnącej popularności marketingu przychodzącego (ang. Inbound marketing) czyli działań, mających na celu kierowanie treści wyłącznie do osób nimi zainteresowanych. Twoja strona internetowa, wykonana właśnie w ten sposób, będzie gwarancją udanych działań reklamowych.

Świat pod stopami

Około 5 miliardów ludzi na świecie korzysta z Internetu. Globalny zasięg, który ma szanse zyskać Twoja strona internetowa, jest gwarancją kontaktu z ludźmi z całego świata. W szczególności zaś są to osoby zainteresowane Twoimi produktami lub usługami. Dobrze zaprojektowana strona internetowa otworzy przed Tobą niezliczone możliwości promocji.

Łączenie ludzi

Kontaktując Cię z użytkownikami Internetu z całego świata, Twoja strona internetowa stanie się medium pomiędzy tymi, którzy podobnie myślą, mają podobne plany i ambicje. Pozwoli Ci to utworzyć bezcenną sieć kontaktów i zyskać renomę dla swojej marki. Jeżeli Twój zasięg ma być lokalny, będą to klienci i partnerzy z Twojego regionu lub kraju.

Oszczędność

Dzięki Twojej stronie internetowej Twoja firma nie musi zatrudniać dziesiątek czy setek pracowników, ponieważ jest na tyle zautomatyzowana że może odpowiedzieć na pytanie, zaprezentować ofertę, przyjąć zamówienie (Np. poprzez formularz), odpowiedzieć na e-mail lub go wysłać.

Czynne całą dobę

Ponieważ nie jest żywym człowiekiem, Twoja strona internetowa może funkcjonować przez całą dobę. Pomimo, że Twoi klienci raczej nie będą się kontaktować późno w nocy. Jeśli jednak tak się zdarzy, podczas gdy Ty będziesz spać, Twoja strona internetowa może np. wysłać za ciebie automatyczny e-mail. Jest to z pewnością dodatkowy atut i wyraźny sygnał dla Twoich odbiorców, że traktujesz ich poważnie.

Spróbuj jej nie mieć!

Twoja konkurencja z pewnością, jak wiele innych firm, ma już swoją stronę internetową. Zresztą, kto dziś jej nie ma? Firmy bazują obecnie już nie na tym, że mają własną stronę ale na tym, kto z nich ma lepszą. Te firmy czy instytucje, które nie wpiszą się w ten trend, z pewnością wypadną poza istotny obszar działań, prowadzonych w Internecie.

Marketing internetowy

Jakie działania umożliwi strona internetowa Twojej firmie?

  • „Content is king” – Stosuj ciekawy i unikalny content marketing, publikując treści, zgodnie z zasadami SEO. „Search Engine Optimization” to optymalizacja strony WWW celem jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Nie powielaj treści, stosuj wyróżnienia tekstu (np. tytuł, podtytuł i nagłówki H1, H2, H3), stosuj frazy kluczowe. 98% użytkowników korzysta właśnie z wyszukiwarki Google więc wykorzystaj to. Pamiętaj, że Google stosuje algorytmy, które indeksują Twoją stronę w poszukiwaniu potencjalnych błędów.
  • Badaj, testuj, analizuj – Twoja strona internetowa, oprócz wymienionych wyżej zalet i funkcji, może też stać się sporą dawką wiedzy o Twoich klientach czy partnerach. Istnieje wiele narzędzi do analizy ruchu na stronie pod kątem demograficznym, zainteresowań czy zachowania w sieci (np. Google Analitycs). Gdy już poznasz swoich odwiedzających, możesz przejść do następnego kroku.
  • Optymalizuj treści – Stwórz personę a potem… wejdź w jej skórę. Persona to profil Twojego idealnego użytkownika lub klienta. Innymi słowy, dopasuj swoje działania do wzorowego członka grupy docelowej. Staraj się myśleć, tak jak myślą Twoi użytkownicy i to pod nich twórz treści. W ten sposób będziesz kierować tylko taki komunikat, który może spotkać się z odbiorem. Zaoszczędzi Ci to czasu na bezowocne działania i zapewni wymierne korzyści.

Wiesz już, dlaczego strona internetowa jest ważna dla Twojej firmy – my wiemy jak ją wykonać!

Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby skorzystać z wiedzy i doświadczenia Agencji Interaktywnej Testin. Skontaktuj się z nami, by dopasować odpowiednią stronę internetową do Twoich potrzeb. Nasi specjaliści nie tylko odpowiednio Ci doradzą, lecz także odpowiedzą na każde Twoje pytanie. Na co jeszcze czekasz? Daj nam znać i działajmy!

ZOBACZ TAKŻE