Czym jest logo firmy?

Czym jest logo firmy?

Logo firmy – co to jest?

Logo to indywidualna i charakterystyczna grafika, napis, symbol lub inna forma wizualna służąca do identyfikacji marki, przedsiębiorstwa, organizacji lub instytucji. Logo firmy umieszcza się na produktach, materiałach drukowanych i artykułach piśmienniczych (teczkach, papierze, wizytówkach, długopisach, itp.), budynkach, pojazdach i oczywiście reklamach. Zazwyczaj logo składa się z: sygnetu, logotypu oraz, w niektórych przypadkach, taglinu, czyli cytatu.

Typy logo według Hardego

Gareth Hardy w swojej publikacji poświęconej między innymi klasyfikacji symboli firmowych wyróżnia następujące typy logo: logotyp, glif, monogram, znaki graficzne, postacie, znaki abstrakcyjne i symboliczne oraz emblematy.

Uważaj – logo i logotyp to nie synonimy!

Mówi się, że logotyp to synonim słowa logo. To błąd! Logo składa się z wielu części i jedną z nich jest właśnie logotyp. Zatem to nie całość, a fragment logo! Logo, składające się ze znaku graficznego i stylizowanego zapisu nazwy marki, nie może więc być nazwane logotypem. Samoistnie występujący logotyp może nazwany być logo, ale uwaga – ta zależność nie działa w obie strony!

Logotyp – czym więc różni się od logo?

Skoro logo i logotyp to różne pojęcia, należy w tym miejscu przybliżyć znaczenie słowa logotyp. Termin ten po raz pierwszy użyto na początku XIX wieku. Określa się nim formę graficzną będąca interpretacją brzmienia nazwy. Logotyp pozwala na jednoznaczną identyfikację marki, firmy, agencji, organizacji, produktu, usługi, przedsięwzięcia, imprezy, itp. Jakie zadania pełni logotyp? Przede wszystkim pozwala na odróżnienie usług i produktów danego podmiotu od konkurencji. Warto dodać, że logotyp często jest rejestrowany jako znak towarowy. Z czego się składa? Najczęściej z samego symbolu graficznego (tak zwanego godła marki), symbolu i nazwy lub samej nazwy. Czasem zawiera inne elementy, na przykład slogan reklamowy.

Logo firmy – niech zaprojektują je specjaliści!

Specjaliści z rzeszowskiej firmy Testin doskonale wiedzą, że logo to znak rozpoznawczy profesjonalnej marki. Dzięki ich indywidualnemu i kreatywnemu podejściu do każdego projektu, logo szybko stanie się Twoją wizytówką.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyciągnąć klientów do sklepu internetowego bez płatnych reklam?

    Prowadzisz sklep internetowy, ale nie chcesz wydawać majątku na reklamy? Spokojnie, da się to zrobić! Wbrew pozorom nie musisz inwestować w Google Ads czy Facebook Ads, żeby zdobyć klientów. Wystarczy spryt, konsekwencja i kilka dobrze przemyślanych działań. To sposoby na darmową promocję sklepu, które naprawdę działają! 1. SEO – czyli jak sprawić, by Google Cię pokochało Jeśli chcesz, żeby klienci sami Cię znajdowali, musisz zaprzyjaźnić się z SEO (pozycjonowaniem […]

    CZYTAJ DALEJ

    Blog firmowy jako narzędzie SEO – jak pisać, by Google Cię kochało?

    Prowadzenie bloga firmowego to jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności w Google. Jednak samo pisanie to za mało – trzeba wiedzieć, jak tworzyć artykuły, żeby algorytmy wyszukiwarki Cię pokochały! W tym poradniku podpowiemy, jak tworzyć treści, które nie tylko przyciągną uwagę czytelników, ale też podbiją ranking w wyszukiwarce. Dlaczego prowadzenie bloga firmowego to SEO-wy gamechanger? Google uwielbia świeże, unikalne i wartościowe treści. Regularne blogowanie to prosta droga do większej liczby […]