Czym jest logo firmy?

Czym jest logo firmy?

Logo firmy – co to jest?

Logo to indywidualna i charakterystyczna grafika, napis, symbol lub inna forma wizualna służąca do identyfikacji marki, przedsiębiorstwa, organizacji lub instytucji. Logo umieszcza się na produktach, materiałach drukowanych i artykułach piśmienniczych (teczkach, papierze, wizytówkach, długopisach, itp.), budynkach, pojazdach i oczywiście reklamach. Zazwyczaj logo składa się z: sygnetu, logotypu oraz, w niektórych przypadkach, taglinu, czyli cytatu.

Typy logo według Hardego

Gareth Hardy w swojej publikacji poświęconej między innymi klasyfikacji symboli firmowych wyróżnia następujące typy logo: logotyp, glif, monogram, znaki graficzne, postacie, znaki abstrakcyjne i symboliczne oraz emblematy.

Uważaj – logo i logotyp to nie synonimy!

Mówi się, że logotyp to synonim słowa logo. To błąd! Logo składa się z wielu części i jedną z nich jest właśnie logotyp. Zatem to nie całość, a fragment logo! Logo, składające się ze znaku graficznego i stylizowanego zapisu nazwy marki, nie może więc być nazwane logotypem. Samoistnie występujący logotyp może nazwany być logo, ale uwaga – ta zależność nie działa w obie strony!

Logotyp – czym więc różni się od logo?

Skoro logo i logotyp to różne pojęcia, należy w tym miejscu przybliżyć znaczenie słowa logotyp. Termin ten po raz pierwszy użyto na początku XIX wieku. Określa się nim formę graficzną będąca interpretacją brzmienia nazwy. Logotyp pozwala na jednoznaczną identyfikację marki, firmy, agencji, organizacji, produktu, usługi, przedsięwzięcia, imprezy, itp. Jakie zadania pełni logotyp? Przede wszystkim pozwala na odróżnienie usług i produktów danego podmiotu od konkurencji. Warto dodać, że logotyp często jest rejestrowany jako znak towarowy. Z czego się składa? Najczęściej z samego symbolu graficznego (tak zwanego godła marki), symbolu i nazwy lub samej nazwy. Czasem zawiera inne elementy, na przykład slogan reklamowy.

Logo firmy – niech zaprojektują je specjaliści!

Specjaliści z rzeszowskiej firmy Testin doskonale wiedzą, że logo to znak rozpoznawczy profesjonalnej marki. Dzięki ich indywidualnemu i kreatywnemu podejściu do każdego projektu, logo szybko stanie się Twoją wizytówką.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.