Jesteś copywriterem? Czyli, że… pracujesz w ksero?

Jesteś copywriterem? Czyli, że… pracujesz w ksero?

Ile różnych profesji, tyle problemów

Copywriting ma obecnie OGROMNE znaczenie w działaniach marketingowych, brandingu oraz tworzeniu na przykład stron internetowych. Niestety, osoby zajmujące się tworzeniem profesjonalnych treści, napotykają różnego rodzaju trudności. Pierwszą i podstawową przeszkodą jest… KLIENT.

Oto kilka najczęstszych sytuacji, z którymi spotyka się przeciętny copywriter. Tak wygląda jego codzienność:

Problem 1:

Pracujesz w ksero?

Jest to mylne rozumienie copywritingu. Zgadujemy, że wynika to od słowa „copy”. Sugeruje to w pewnym stopniu pracę odtwórczą, ale żeby od razu ksero? No heloł.

Problem 2:

Potrzebuję do tego świetne teksty i grafiki.

A może frytki do tego? Ustalmy – copywriter zajmuje się PISANIEM tekstów. Tekstów. Takich składających się z liter i słów. Tekstów po prostu. Grafiki tworzy grafik. Chleb piecze piekarz. Nauczycielka uczy. Copywriter pisze.

Problem 3:

Weź mi napisz to już.

Nie no, jasne – napiszę na wczoraj. Nie ma ŻADNEGO problemu. Z dziką radością dostaniesz kilkanaście stron za kwadrans. No i wiadomo – będą do tego wszystkie grafiki, nawet jak ich nie potrzebujesz.

Problem 4:

Aż 2 zł za 3 strony tekstu?!

Nie no, żartowałem. Tak naprawdę lubię pracować za darmo. Ba, nawet uwielbiam! Praca za darmo to moje hobby. A żywię się jedynie energią słoneczną. No, czasami chlebem i wodą, ale to bez przesady z takimi rarytasami.

Problem 5:

Jak to nie masz weny?

Tak to. Raz pisze się szybciej, raz wolniej. Jednego dnia tworzenie tekstów przychodzi z łatwością, innego jest to droga przez mękę. Zaskoczeni? No jasne, że zaskoczeni! Bo każdy z was kocha swoją pracę i zawsze wasza efektywność jest 100 %, a wszystkie zadania wykonujecie zanim szef zdąży je wypowiedzieć.

Copywriter ma przewalone.

Nie ma się co oszukiwać. Zapewne każdy z grona copywriterskiego doświadczał wyśmiewania ze strony kumpli, koleżanki szydziły, że niby co to za praca, a mama przed sąsiadką wstydziła się przyznać, jaki zawód wykonujesz. Ale nie martw się – jeszcze w tym roku na pewno dostaniesz podwyżkę 100 %, a przed twoim biurem będzie rozłożony czerwony dywan. I szef przyniesie Ci kawę.

A teraz myk, budzimy się!

 

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.