Jesteś copywriterem? Czyli, że… pracujesz w ksero?

Jesteś copywriterem? Czyli, że… pracujesz w ksero?

Ile różnych profesji, tyle problemów

Copywriting ma obecnie OGROMNE znaczenie w działaniach marketingowych, brandingu oraz tworzeniu na przykład stron internetowych. Niestety, copywriter często napotyka różnego rodzaju trudności. Pierwszą i podstawową przeszkodą jest… KLIENT.

Oto kilka najczęstszych sytuacji, z którymi spotyka się przeciętny copywriter. Tak wygląda jego codzienność:

Problem 1:

Pracujesz w ksero?

Jest to mylne rozumienie copywritingu. Zgadujemy, że wynika to od słowa „copy”. Sugeruje to w pewnym stopniu pracę odtwórczą, ale żeby od razu ksero? No heloł.

Problem 2:

Potrzebuję do tego świetne teksty i grafiki.

A może frytki do tego? Ustalmy – copywriter zajmuje się PISANIEM tekstów. Tekstów. Takich składających się z liter i słów. Tekstów po prostu. Grafiki tworzy grafik. Chleb piecze piekarz. Nauczycielka uczy. Copywriter pisze.

Problem 3:

Weź mi napisz to już.

Nie no, jasne – napiszę na wczoraj. Nie ma ŻADNEGO problemu. Z dziką radością dostaniesz kilkanaście stron za kwadrans. No i wiadomo – będą do tego wszystkie grafiki, nawet jak ich nie potrzebujesz.

Problem 4:

Aż 2 zł za 3 strony tekstu?!

Nie no, żartowałem. Tak naprawdę lubię pracować za darmo. Ba, nawet uwielbiam! Praca za darmo to moje hobby. A żywię się jedynie energią słoneczną. No, czasami chlebem i wodą, ale to bez przesady z takimi rarytasami.

Problem 5:

Jak to nie masz weny?

Tak to. Raz pisze się szybciej, raz wolniej. Jednego dnia tworzenie tekstów przychodzi z łatwością, innego jest to droga przez mękę. Zaskoczeni? No jasne, że zaskoczeni! Bo każdy z was kocha swoją pracę i zawsze wasza efektywność jest 100 %, a wszystkie zadania wykonujecie zanim szef zdąży je wypowiedzieć.

Copywriter ma przewalone.

Nie ma się co oszukiwać. Zapewne każdy z grona copywriterskiego doświadczał wyśmiewania ze strony kumpli, koleżanki szydziły, że niby co to za praca, a mama przed sąsiadką wstydziła się przyznać, jaki zawód wykonujesz. Ale nie martw się – jeszcze w tym roku na pewno dostaniesz podwyżkę 100 %, a przed twoim biurem będzie rozłożony czerwony dywan. I szef przyniesie Ci kawę.

A teraz myk, budzimy się i zapoznajemy z ofertą naszej Agencji!

 

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Strona z misją. Jak pokazać duszę fundacji lub organizacji NGO w Internecie?

    Za każdą organizacją społeczną stoi potrzeba zmiany. Czasem zaczyna się od jednej osoby, jednej rozmowy, jednego niegodzenia się na obojętność. Te działania są często ciche i niedoceniane, ale budują świat, w którym jest więcej sprawiedliwości, wsparcia, szans. Ale nawet najpiękniejsza misja nie zaistnieje w świadomości innych, jeśli nie zostanie opowiedziana. Dziś pierwsze kroki wielu darczyńców, wolontariuszy i sojuszników zaczynają się od strony organizacji NGO w Internecie. Tu trafiają na Waszą stronę i właśnie ona […]

    CZYTAJ DALEJ

    Wizerunek godny białego fartucha – jak zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego?

    W dzisiejszych czasach pierwsze wrażenie pacjent często wyrabia sobie nie w poczekalni, ale online, przeglądając stronę internetową gabinetu. W dobie cyfrowej konkurencji, profesjonalna i dobrze zaprojektowana witryna to nie luksus, lecz konieczność. Jak więc zaprojektować stronę dla gabinetu lekarskiego, która wzbudzi zaufanie i ułatwi pacjentom kontakt z lekarzem? Zaufanie i profesjonalizm – fundamenty projektu strony gabinetu lekarskiego Wizualna spójność, czystość layoutu i odpowiednia kolorystyka mają kluczowe znaczenie. Kolory kojarzące się […]