Black Friday – kiedy zacząć promocję?
Coroczne przedświąteczne szaleństwo zakupów ogarnia wielu konsumentów. Kumuluje się ono w jednym dniu nazywanym Black Friday. Co warto wiedzieć o promocjach zaplanowanych na ten dzień? Przeczytajcie.
Czarny Piątek – szczypta faktów
Czarny piątek, szerzej znany pod angielską nazwą jako Black Friday, to ruchomy dzień przedświątecznych promocji, który najczęściej wypada na przełomie listopada i grudnia. W tym roku będzie miał miejsce 26 listopada, dzień po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. Sklepy uruchamiają szereg promocji, żeby zachęcić klientów do wcześniejszych zakupów świątecznych. Ponieważ im jest bliżej Świąt Bożego Narodzenia, tym wszystko jest droższe, Black Friday okazuje się być doskonałą alternatywą dla klienta uciekającego od przepłacania i okazją dla sklepów do zarabiania. Na szczytach list zakupów w Polsce znajdują się takie artykuły jak: odzież, buty, kosmetyki oraz elektronika.
Black Friday w liczbach
Ponieważ z wiadomych względów ubiegłoroczny Black Friday nie odbył się w formie stacjonarnej, znaczny wzrost odnotowały sklepy internetowe. Z treści komunikatu operatora płatności online Blue Media, wynika, że liczba transakcji bezgotówkowych w ciągu Black Friday 2020 wzrosła o 91,5% w stosunku do roku 2019. W porównaniu natomiast do innych piątków listopada zarówno transakcje jak i obroty wzrosły o niemal 100%.
Pozostałe liczby z lat ubiegłych:
- Szczyt aktywności kupujących przypadał na godziny 10:00 oraz 20:00;
- W czasie Black Friday w Polsce przeciętnie nabywano po 4 produkty na osobę;
- Polacy wydali w sklepach online i stacjonarnych średnio 663 zł na osobę;
- Średnia wartość zniżki to około 50% – blisko wartości oczekiwanej przez kupujących (49%).
Black Friday – kiedy zacząć promocję?
Sklepy internetowe i stacjonarne najczęściej uruchamiają swoje promocje około 1,5 tygodnia lub tydzień przed datą rozpoczęcia Czarnego Piątku. Warto przygotować się jednak wcześniej żeby móc ruszyć z daną promocją o odpowiednim czasie. Jeśli chodzi o sklepy internetowe, warto mieć na uwadze odpowiednią konfigurację i optymalizację pod kątem informatycznym, umożliwiającą obsługę wzmożonego ruchu w witrynie. Warto też podejrzeć tendencje, którymi kierują się sprzedawcy np. średnia wartość zniżki lub godziny szczytowe zakupów. Wszystko to pozwala uniknąć nieprzewidzianych a niezbyt dogodnych sytuacji (np. awaria strony w wyniku przeciążenia).
Stwórz z nami swój sklep internetowy lub stronę internetową – Agencja Interaktywna w Rzeszowie
W Agencji Interaktywnej Testin nie tylko podpowiemy Ci jak dokładnie przeprowadzić kampanię promocyjną w sklepie online na Black Friday ale za również możemy stworzyć w pełni funkcjonalną, responsywną i zoptymalizowaną stronę internetową lub sklep internetowy. Przecież przez cały rok warto dbać o komunikację z klientami. Możemy również poprowadzić Twojego bloga i social media (mamy dostępną promocję na usługę reklamy na facebooku i instagramie oraz usługę Google Ads). Dbamy także o pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania. Jeśli chcesz skorzystać z naszej kompleksowej wiedzy, długoletniego doświadczenia i pełnego zaangażowania, po prostu się z nami skontaktuj. Zapraszamy do świata zrealizowanych planów (także tych marketingowych) i spełnionych marzeń.