Automatyzacja w e-commerce (cz. 1)

Automatyzacja w e-commerce (cz. 1)

Prowadzenie sklepu internetowego, nawet niewielkiego wymaga dużo zaangażowania, pracy i czasu. Każde zamówienie musi być opisane, odpowiednio zapakowane i wysłane. Następnie trzeba zaktualizować ilość produktów dostępnych na magazynie. Do tego dochodzą odpowiedzi na zapytania i reklamacje klientów oraz sprawdzanie ilości zamówień. Ale ten czas można zaoszczędzić. Odpowiedzią jest automatyzacja w e-commerce.

Co można zyskać na automatyzacji?

Najważniejsze to oszczędność czasu. Prowadzenie sklepu internetowego wymaga codziennego powtarzania wielu czynności, takich jak wypełnianie etykiet z adresem klienta czy przymowanie reklamacji Wszystkie te procesy może za Ciebie robić system komputerowy.

Automatyzacja w e-commerce może w znaczny sposób przyspieszyć proces wysyłki, tym samym skraca czas, w którym klient otrzyma nasz produkt. Czas dostarczenia przesyłki jest jednym z najwazniejszych czynników na jakie klient zwraca uwage przy wyborze sklepu internetowego, decyduje to o jego popularności w sieci, warto więc zadbać żeby był on możliwie najkrótszy.

Dodatkowo automatyzacja w sklepie online może pomóc w:

  • zmniejszeniu ilości pomyłek wywołanych czynnikiem ludzkim;
  • zwiększeniu wydajności i dochodów sklepu;
  • poprawie zadowoleniu klientów;
  • zmniejszeniu iloścu pracy potrzebnej w prowadzeniu sklepu;

Automatyzacja zamówień i reklamacji

W przypadku tych procesów nic nie jest w stanie, w stu procentach, zastępić kontaktu z drugim człowiekiem. Jednak automatyzacja w e-commerce może znacznie ułatwić przyjmowanie reklamacji i pomóc ją szybciej zrealizować. System może poinformować klienta o etapie na jakim jest jego reklamacja, co wpłynie na jego satysfakcję z obsługi. Właścicielowi sklepu pomoże w segregacji przedmiotów i podjęciu decyzji o dalszych krokach relamacji tzn czy towar powinien być wymieniony czy skierowany do serwisu.

Podobnie wygląda sprawa zamówień. Procesy takie jak płatność, informacje o statusie przesyłki mogą być w pełni zautomatyzowane. Wdrożenie bramek płatniczych, w których klient ma wybór czy zapłaci przelewem internetowym, tradycyjnym czy może BLIKiem ma ogromne znaczenie. Przede wszystkim jest to wygodne dla obu stron. Zmniejsza się czas oczekiwania na pieniądzę i tym samym skrócony zostaje czas wysyłki towaru.

Czatbot – odpowiadamy na pytania całą dobę

Automatyzacja w e-commerce jest możliwa już na etapie kontaktu klienta ze sklepem. Jest to realne dzięki Czatbotowi.Czatbot jest rodzajem sztucznej inteligencji, która funkcjonuje w oparciu o słowa kluczowe i komentarze. Czatbot jest swego rodzaju wirtualnym doradcą, który jest dostępny przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Urządzenie to odczytuje słowa kluczowe w pytaniach, które wysyła nam klient. Nasępnie dopasowuje do nich wgrane odpowiedzi i komentarze.

Korzystanie z Czatbota w procesie automatyzacji e-commerce sprawdza się więc w obsłudze klienta. Witrualny doradca zrealizuje za nas takie zadania jak:

  • obsługa klientów, którzy zadają standardowe pytania takie jak o czas wysyłki lub dostępność produktu;
  • czatbot odpowie na pytania dotyczące procedury reklamacji czy dostępnych metod płatności;
  • może poinformować klientów o nowych produktach bez naszej pomocy;
  • przekieruje pytania, z którymi sobie nie poradzi do naszej skrzynki mailowej.

Korzyści wynikające z automatyzacji w e-commerce jest dużo, ale może być ich więcej, o tym w drugiej części artykułu.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Jak przyspieszyć ładowanie strony internetowej? Praktyczne porady

    Szybkość ładowania strony internetowej ma kluczowe znaczenie nie tylko dla satysfakcji użytkowników, ale także dla widoczności w wyszukiwarce Google. Strona, która ładuje się zbyt wolno, narażona jest na wyższy współczynnik odrzuceń oraz niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. W tym artykule przedstawimy praktyczne porady, jak przyspieszyć ładowanie strony internetowej, bazując na technikach optymalizacji stosowanych przez naszych specjalistów.

    CZYTAJ DALEJ

    Czym jest UI/UX i dlaczego ma znaczenie dla Twojej strony internetowej?

    Tworząc stronę internetową, spotykamy się z pojęciami UI oraz UX. Oba te elementy są niezwykle istotne dla sukcesu witryny, mają bezpośredni wpływ na to, jak użytkownicy odbierają stronę, jak się na niej poruszają i jak chętnie dokonują na niej konwersji. Czym więc dokładnie są UI i UX oraz dlaczego mają tak duże znaczenie dla Twojej strony internetowej?