Audyt sklepu internetowego – ile kosztuje?

Audyt sklepu internetowego – ile kosztuje?

Mimo wielu korzyści, jakie płyną z prowadzenie sklepu internetowego, są również pewne obowiązki związane np. z dziedziną SEO, która jest bardzo ważna w prawidłowym funkcjonowaniu Twojego biznesu. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chciałbyś zwiększyć liczbę wejść i sprzedaż albo w ostatnim czasie straciłeś sporą liczbę klientów, powinieneś zdecydować się na audyt sklepu internetowego. Pokaże on, które z Twoich działań nie przynoszą zadowalających efektów i co należy zrobić, by to zmienić. Wiele osób ma jednak pewne opory przed zleceniem audytu sklepu internetowego w obawie o wysokie koszty. Dzisiaj postaramy się rzetelnie pokazać, że „nie taki diabeł straszny, jak go malują”, a wydana kwota z pewnością szybko się zwróci.

Każda oferta jest inna

Na pytanie, ile kosztuje audyt sklepu internetowego, nie da się udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Wszystko bowiem zależy od tego, kogo wybierzemy do jego wykonania oraz czego konkretnie potrzebujemy i oczekujemy. Mówiąc prościej: każda firma ma w swojej ofercie kilka różnych wariantów dopasowanych do poszczególnych klientów. Ostateczna cena audytu sklepu internetowego jest więc zależna od wielu czynników. Sprawdźmy więc, co zrobią dla nas firmy w określonym przedziale kosztów.

Audyt sklepu internetowego dzieli się na trzy części

Wielu usługodawców myśląc o audycie sklepu internetowego, dzieli go na trzy etapy:

  • pierwszy to analiza pod kątem SEO, co oznacza dokładne sprawdzanie zarówno treści umieszczanej na stronie, jak i opisów poszczególnych produktów,
  • drugim jest analiza UX, czyli tzw. user esperience. W tej części sprawdza się szybkość ładowania strony, dostęp do najważniejszych informacji oraz mechanizmy i strukturę linkowania wewnętrznego,
  • trzeci odnosi się do kontroli bezpieczeństwa. Sprawdza się więc działanie wtyczek i skuteczność szyfrowania.

Wybierz pakiet dostosowany do Twojej firmy

Większość firm wykonujących audyt sklepu internetowego posiada w swojej ofercie różne warianty do wyboru. Pozwala to dopasować je do konkretnych potrzeb. W ten sposób zarówno małe, średnie, jak i duże przedsiębiorstwa dostają takie informacje, jakich w danej chwili potrzebują. Klient nie musi się już więc martwić, że audyt sklepu internetowego nie spełni jego oczekiwań.

Porozmawiajmy o wydatkach

Koszty audytu w dużej mierze zależą od wyboru konkretnego pakietu, który zależy od wielkości naszego przedsiębiorstwa.

  • Dla małych firm są to wydatki rzędu 300 – 400 złotych.
  • Dla średniej wielkości firm audyt sklepu internetowego kosztuje 700 – 900 złotych.
  • Duże firmy muszą zapłacić znacznie więcej, bo około 1300 – 1600 złotych.
  • Dla przedsiębiorstw, których wymagania są większe, wyceny dokonuje się indywidualnie.

Czy audyt sklepu internetowego się opłaca?

Zdajemy sobie sprawę z tego, że powyższe widełki cenowe mogą niektórych przedsiębiorców zniechęcić do wykonywania audytów. Pamiętajmy jednak, że wydatki te szybko się zwrócą. Audyt sklepu internetowego nie polega jedynie na sprawdzaniu strony pod kątem SEO. Jego celem jest nakreślenie działań, które należy wykonać, by poprawić sytuacje firmy, zwiększając tym samym sprzedaż.

Jeśli audyt sklepu internetowego, to tylko w Testin

Decydując się na audyt sklepu internetowego, ważny jest wybór odpowiedniej firmy, która go wykona. Nie możesz patrzeć tylko na niskie koszty, bowiem z czasem odbije się to negatywnie na Twoim przedsiębiorstwie. Jeśli chcesz, aby audyt był wykonany fachowo i rzetelnie zleć go Agencji Interaktywnej Testin.

ZOBACZ TAKŻE