Wykorzystanie social mediów w prowadzeniu firmy
Aktywność na portalach społecznościowych wzrasta z dnia na dzień, użytkowników nieustannie przybywa, a co za tym idzie – social media stanowią doskonałe pole marketingowe dla firm.
Pierwszym aspektem korzyści promowania firmy w social mediach jest większa sprzedaż. Przeciętna ilość wizyt standardowego użytkownika Facebooka, Instagrama, Google+, Twitter czy YouTube stanowi 2-3 logowania na dobę. Portale te silnie wpływają na potencjalnych konsumentów, którzy szukają zarówno usług, jak i ich rekomendacji.
Kolejną zaletą promocji firmy w social mediach jest budowanie wizerunku. Stanowi to ważny aspekt działalności zarówno dla przedsiębiorstw o ugruntowanej już pozycji, jak i dla firm, które dopiero stawiają pierwsze kroki.
Wspomaganie celów marketingowych przez social media daje możliwości takie jak:
* reklamowanie zamieszczanych postów,
* promowanie całej strony branżowej,
* zwiększanie aktywności w danej aplikacji,
* powiększanie grona uczestników danego wydarzenia,
* skierowanie użytkowników do danej witryny.
Dodatkowym aspektem korzystania z social mediów jest tworzenie społeczności konkretnej marki. Pozwala to na większą perspektywę sprzedażową, a zgromadzeni w niej konsumenci, jak i ambasadorzy danej marki, dostarczają feedback-ów, czyli informacji zwrotnej o danym produkcie.
Najbardziej popularna koncepcja marketingowa to tak zwane „4p” (ang.: product, price, place, promotion), która doskonale sprawdza się w social mediach.
Zatem korzyści z promocji firmy w social mediach są zróżnicowane i niepodważalne:
* niski koszt dotarcia do klienta,
* sprecyzowana reklama,
* bardzo duży zasięg promocji,
* możliwość optymalizacji kampanii,
* siła rekomendacji i łatwość obsługi.
Social media mogą dopasować konkretne przekazy promocji dla jednostek, na podstawie ogromnej bazy danych i statystyk. Nagromadzenie informacji o poszczególnych osobach, które są uczestnikami rynku, pozwala na to, że poprzez social media, reklama staje się niemalże doskonale dopasowana pod indywidualnego klienta – jego płeć, poziom zamożności, wyznanie, zainteresowania itd. Atutem staje się także możliwość bezpośredniego dotarcia do potencjalnych klientów. Kluczowe znaczenie ma tu chociażby Facebook, ze względu na fakt, że dziennie odwiedza go około miliarda osób (dane z końca 2016 roku – liczba ta cały czas dynamicznie rośnie). W II kw. 2016 roku w Polsce, na FB było zarejestrowanych ponad 14 mln użytkowników, z czego 79% korzysta z serwisu każdego dnia (dane za: https://www.infosocialmedia.pl). Rachunek jest prosty – zdecydowana większość firm, działających na rynku polskim powinna być zainteresowana korzystaniem z usług marketingu społecznościowego.
Korzyści płynące z promowania firmy w social mediach są ogromne.
Budowanie świadomości marki i zaufania klientów jest przecież celem każdego przedsiębiorstwa. Media społecznościowe stanowią zatem idealny grunt do pozyskania nowych, jak i utrzymania obecnych już konsumentów.