6 błędów w tworzeniu sklepu online – Agencja Interaktywna Testin
Żyjemy obecnie w czasach, gdzie nie ma miejsca na chwilę spokoju czy relaksu. Ciągły pośpiech, walki szczurów w drodze po awans spowodowały, że większość ludzi chcąc dokonać zakupów, robi to poprzez sklep online. Długie, rodzinne spacery po centrach handlowych to rzadkość i zdarzają się przed świętami lub w dniu urodzin, któregoś z członków rodziny. Firma, która nie posiada sklepu online, wiele traci, a chcąc to zmienić, popełnia szereg błędów w trakcie jej tworzenia. Postanowiliśmy więc w kilku punktach pokazać Wam, jakich praktyk się wystrzegać.
1. Samodzielne tworzenie sklepu online bez potrzebnej wiedzy
Głównym problemem, który popełniają właściciele firm, jest samodzielne tworzenie sklepu online w chwili, gdy nie posiadają żadnej potrzebnej wiedzy w tym zakresie. Wiemy, że oglądając różne poradniki na YouTube, wydaje się to być banalnie proste, jednak w rzeczywistość to ogrom pracy, jaki trzeba włożyć, by sklep online mógł funkcjonować prawidłowo. Najczęstszym wytłumaczeniem takich zachowań jest chęć zaoszczędzenie pieniędzy, jednak z naszego doświadczenia wynika, że jest to bardzo złudne myślenie. Zastanawiacie się dlaczego? Otóż, aby sklep online funkcjonował prawidłowo, musisz wykupić domenę i hosting. Jest to miejsce, gdzie będą przechowywane treści znajdujące się na stronie. Pakiety podstawowe są stosunkowo tanie, jednak posiadają mało miejsca użytkowego, co w konsekwencji sprawia, że musisz dokupić pakiet premium. Bardziej opłacalne na dłuższą metę jest więc zlecenie stworzenia sklepu online agencji reklamowej, która przygotuje ją w odpowiedni sposób, tak byś Ty mógł zająć się inny ważnymi sprawami związanymi z firmą.
2. Źle zaprojektowana strona sklepu online
Ludzie dokonujący zakupów na Twojej stronie muszą czuć się zaopiekowani oraz usatysfakcjonowani. Brzydki design na pewno w tym nie pomoże, a wręcz przeciwnie, sprawi, że odbiorcy wyjdą z Twojego sklepu i już więcej nie wrócą. Na co więc zwrócić szczególną uwagę? Pierwsze, na co zwrócą uwagę ludzie odwiedzający stronę to jej ładny projekt oraz estetyka. Dobrze dobrane kolory, motywy, odpowiednia czcionka są ważne. Najważniejsza jednak jest intuicyjna obsługa. Klient chce mieć możliwość wchodzenia w różne zakładki oraz szybkiego powrotu do strony głównej.
3. Brak responsywności sklepu online
Bardzo często popełnianym podczas tworzenia sklepu online jest niedostosowywanie strony do urządzeń mobilnych. Jest to duży błąd, ponieważ coraz więcej osób posiadając smartfony, właśnie za ich pośrednictwem dokonuje zakupów.
4. Niedostosowane metody płatności
Czasy, gdy większość osób posiada konta bankowe i płaci za zakupy karta płatniczą, wręcz zobowiązują właścicieli sklepów do dostosowywania różnych metod płatności, by klienci mogli wybrać najlepszą dla siebie opcję.
5. Umieszczanie zbyt dużej liczby produktów
Wiemy, że im więcej, tym lepiej, ale nie zawsze. Ludzie, mając do wyboru zbyt wiele rzeczy, nie mogą się zdecydować i rezygnują z zakupu. Rozpoczynając swoją przygodę ze sklepem online, skup się na kilku produktach, z czasem umieszczając kolejne. Wiąże się to również z kwestią logistyczną, bowiem podczas posiadania szerokiego asortymentu musisz utrzymywać jego szybkie dostarczenie do klienta, a nie zawsze jest to możliwe.
6. Brak certyfikatów bezpieczeństwa
Tworząc sklep online najważniejszą kwestią, którą musisz zapewnić klientom, jest bezpieczeństwo, bowiem robiąc zakupy zostawiają na stronie poufne dane. Podstawowym sposobem na ich zabezpieczenie jest protokół SSL, który przesyła dane, szyfrując je na poziomie przeglądarki. W chwili, gdy Twój sklep nie posiada takiego zabezpieczenia, Google uznaje je za niebezpieczne, a przeglądarka Chrome zaznacza je na czerwono. Wówczas Twoja strona wyświetla się podczas wyszukiwania na niższej pozycji, co z góry wpływa na mniejsze lub wręcz zerowe zainteresowanie.
IBRE Testin – wsparcie i pomoc
Wiesz już, czego należy unikać podczas tworzenia sklepu online. Chcąc mieć pewność, że Twoja strona będzie odpowiednio dopasowana do potrzeb klientów i spełni zamierzone cele, warto zwrócić się do specjalistów. Agencja Interaktywna Testin ma dla Ciebie bardzo dobre wiadomości. Otóż, prowadzony jest obecnie projekt „Podkarpacka Platforma Wsparcia Biznesu”, który po zgłoszeniu się, daje możliwość zwrotu kosztów poniesionych na stworzenie i wdrożenie sklepu online lub platformy e-commerce. Wystarczy, że skontaktujesz się z nami, a udzielimy Ci wszystkich niezbędnych informacji oraz pomożemy w sprawach formalnych.