5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu sklepu internetowego

5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu sklepu internetowego

Odpowiednie SEO wymaga od marketera nie tylko wiedzy i doświadczenia, lecz także wytrwałości. Pozycjonowanie bez merytorycznego wsparcia często nie przynosi efektów. Zebraliśmy poniżej 5 najczęstszych błędów w pozycjonowaniu sklepu internetowego.

5 powodów by pozycjonować sklep internetowy

  • Zyskasz lepszą widoczność w wyszukiwarce;
  • Umożliwisz łatwiejsze indeksowanie sklepu przez algorytmy Google;
  • Zapewnisz optymalizację pod wymagania Google oraz użytkowników;
  • Otrzymasz lepsze UX (User Experience) – ułatwisz odbiorcy poruszanie się po stronie;
  • Pozwolisz internautom szybciej znaleźć informacje, których szukają.

5 najczęstszych błędów, które popełniasz:

Brak unikalnej treści

Od wielu lat w marketingu online przez wypowiedzi ekspertów często przewija się hasło: „Content is king” (w dosłownym tłumaczeniu: „Treść jest królem”). Jest to nie tyko podpowiedzią co do strategii działań, ale również zachętą dla właścicieli sklepów i stron internetowych do tworzenia unikalnej treści (takiej, jakiej nie ma na żadnej innej stronie). Jednocześnie to powiedzenie wskazuje na wysoko sklasyfikowaną potrzebę tworzenia stron www: funkcjonalnych, intuicyjnych i przyjaznych dla odbiorcy. Istotna jest taka treść, która będzie wartościowa dla użytkownika, przekaże mu najważniejsze informacje oraz będzie częścią procesu pozycjonowania. W czasach hegemonii „królestwa treści” brak unikalnego opisu produktu jest „strzałem w kolano”, który serwują sobie właściciele biznesu e-commerce. Wartościowy content to bez wątpienia „must have”, coś co po prostu trzeba mieć.

Niedostosowane strony produktów i kategorii

W lwiej części sklepów internetowych, z którymi można się na co dzień spotkać, strony produktowe nie są w żaden sposób zoptymalizowane. Produkt zostaje po prostu dodany za pośrednictwem systemu zarządzania treścią sklepu, a następnie zostawiony tam bez nadzoru. To kardynalny błąd, ponieważ optymalizacja nie pozbawia nas ani zbyt wiele czasu ani pieniędzy, a często przynosi wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. Strony kategorii spełniają często bardzo istotną rolę w procesie pozycjonowania – stają się stroną docelową, która pojawia się przy wielu ogólnych zapytaniach. W związku z tym, optymalizacja tych podstron jest bardzo istotna. Niestety, zdarza się, że strony kategorii także pozostawiane są same sobie, bez optymalizacji. Utrudnia to sprawne pozycjonowanie.

Powielanie błędów konkurencji

Choć większość działań marketingowych i nie tylko warto rozpocząć od prześledzenia ruchów konkurencji to powtarzanie jej błędów nie jest czymś, co warto robić. A jeśli już to robimy, należy chociaż mieć świadomość braków. Działania konkurencji nie są wyznacznikiem tego, co warto poprawić, więc podejście „inni też tak robią” sprawia, że zostajemy na tylnych pozycjach w wynikach wyszukiwania. Z pewnością nie zdobędziemy w ten sposób zasięgu naszego sklepu internetowego.

Wolno wczytujący się sklep

Szybkość włączania się strony to jeden z najistotniejszych czynników jej indeksowania dla algorytmów Google. Czasami niewiele potrzeba, aby osiągać znacznie lepsze rezultaty. Wyszukiwarka zwraca szczególną uwagę na szybkość wczytywania się strony, ponieważ dostawcy wyszukiwania zależy przede wszystkim na tym, aby dostarczyć odpowiedni wynik w możliwie najkrótszym czasie.

Brak lub nieudolna wersja mobilna

Niezwykle ważna jest optymalizacja strony pod kątem działania na urządzeniach mobilnych. Najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie strony, która dostosowuje swój wygląd do rozmiaru ekranu urządzenia, z którego korzysta użytkownik – tzw. strony responsywnej. Jeśli posiadasz witrynę e-commerce, możesz wdrożyć jej odrębną wersję mobilną. Są sposoby, by sprawdzić, jak witryna e-commerce działa na mobile i wzmocnić SEO sklepu internetowego. Skorzystaj z darmowych narzędzi od Google – Google Search Console oraz Mobile Friendly Test. Dane o działaniu strony na mobile w Google Search Console znajdziesz w raporcie: „Obsługa na urządzeniach mobilnych”. Narzędzie to wykaże błędy. Mogą one wyświetlać się na przykład tak:

  • Obiekty są zbyt blisko siebie;
  • Treść jest szersza niż ekran;
  • Czcionka jest zbyt mała.

Inne częste błędy

Wśród innych rażących lecz często popełnianych błędów w pozycjonowaniu sklepu internetowego możemy znaleźć:

  • Brak przyjaznych linków;
  • Zagęszczenie słów kluczowych, źle dobrane frazy;
  • Kopia treści (tzw. „Double content”);
  • Zablokowany dostęp robotów w metatagach;
  • Brak certyfikatu bezpieczeństwa SSL;
  • Niedostosowanie nagłówków H1, H2 itd.;
  • Brak atrybutów ALT obrazków.

Jak poprawnie pozycjonować? Agencja Interaktywna Testin to wie!

Zaufaj doświadczonemu zespołowi specjalistów Agencji Interaktywnej Testin, który z chęcią stworzy dla Ciebie sklep internetowy, a następnie będzie go pozycjonować tak, by ostatecznie link do Twojego sklepu internetowego znalazł się w TOP3 wyników wyszukiwania. Dzięki temu Twój biznes będzie rozpoznawalny na rynku, co zapewni przychody. W końcu poświęcony czas i pieniądze, które mogą się zwrócić to fundament istnienia przedsiębiorczości. Czyż nie? Zaufaj nam już dziś i sprawdź.

ZOBACZ TAKŻE

    CZYTAJ DALEJ

    Psychologia kolorów w projektowaniu stron internetowych

    Kolory są wszędzie wokół nas. Codziennie wpływają na nasze decyzje, nastrój, a nawet na postrzeganie marek i produktów. Dla projektantów stron internetowych psychologia kolorów to potężne narzędzie, które pozwala kształtować emocje użytkowników i wpływać na ich zachowanie. W tym artykule przyjrzymy się bliżej temu, jak kolory działają na odbiorców oraz jak je świadomie wykorzystać, aby Twoja strona internetowa była skuteczna, estetyczna i angażująca.

    CZYTAJ DALEJ

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych

    Projektowanie stron internetowych z myślą o osobach niepełnosprawnych to nie tylko etyczny obowiązek, ale również wyraz profesjonalizmu i otwartości na potrzeby wszystkich użytkowników. Dostępność cyfrowa nie tylko wspiera inkluzywność, ale także poprawia doświadczenia użytkowników (UX), zwiększa widoczność w wyszukiwarkach oraz buduje pozytywny wizerunek marki.